POBJEDNICI

VARSITY BLUES

U West Caananu, gradicu u zapadnom Teksasu, lokalno je stanovnistvo zaludjeno americkim nogometom, i to zahvaljujuci cinjenici da im je Bud Kilmer (Voight), trener srednjoskolskog tima, osvojio dva drzavna i 22 regionalna prvenstva. U nastojanju da osvoji 23. po redu prvenstvo Kilmer ne bira sredstva - ne obazire se na ozljede igraca, i bez ikakvih skrupula koristi doping i slicna nedozvoljena sredstva. Kada jednom zbog takve prakse nastrada njegova glavna zvijezda Lance Harbor (Walker), Kilmer nevoljko pronalazi zamjenu u Jonathanu "Moxu" Moxonu (Van Der Beek), intelektualcu kojega od sportske slave vise zanima fakultet te kojemu se nimalo ne svidja Kilmerova beskrupuloznost i diktatorski stil vodjenja tima. No, sukob s Kilmerom je samo dio Moxonovih problema - s obzirom da je postao glavna nogometna zvijezda u gradu, odjednom je postao metom zanimanja Lanceove privlacne djevojke Darcy (Larter) i tako u krizu dolazi njegova veza sa Lanceovom sestrom Julie (Smart).

Na prvi pogled, POBJEDNICI, koje je u produkciji MTV-ja rezirao relativno nepoznati Brian Robbins, izgledaju kao tipican teen film - nekoliko "mudrih" replika koje filmu trebaju dati auru ozbiljnosti, tisucu puta vidjeni kliseji o sukobu sportskih i intelektualnih klika u americkim srednjim skolama, mladenackoj pobuni, a sve garnirano sa gomilom psovki, golotinje i humora koji svojom "produhovljenoscu" podsjeca na PORKY'S. S druge strane, nezahvalni okvir teen filma je scenaristima Iliffu i Gatinsu ipak dao prostora da se posvete socijalnoj analizi malih americkih gradova, pa i za pokoji satiricki "zalac" na racun nacionalne opsjednutosti profesionalnim sportom i cijele supkulture koja se na njoj osniva. Reziser Brian Robbins pokazuje prilicnu vjestinu u vodjenju price, dajuci vremena gledateljima da se upoznaju s gomilom razlicitih likova i njihovim problemima. Medju glumackom ekipom je najpoznatiji "oskarovac" Jon Voight u ulozi tiranskog trenera, no ipak su ga zasjenile mlade nade - prije svega James Van Der Beek kao protagonist, Ron Lester kao njegov gojazni ali dobrodusni prijatelj, Scott Caan (sin mnogo poznatijeg glumca i bivseg ragbijasa Jamesa) kao nestasko iz ekipe te privlacna Ali Larter kao sportska "grupika" s nedvosmislenim ciljevima u zivotu. S druge strane, POBJEDNICI ponekad boluju od neuvjerljivosti (uciteljica u malom mjestu "fusira" kao striptizeta), a scenaristi precesto popustaju iskusenju da drze propovijedi. No, rijec je o filmu koji ipak zasluzuje palac gore, a najveci nedostatak je taj sto ce zavrsna scena neke od nasih gledatelja podsjetiti na ono cega odavno vise nema na nasim stadionima.