DOLAR ZA SMRT

DOLLAR FOR THE DEAD

Nekoliko godina nakon zavrsetka americkog gradjanskog rata Divljim Zapadom luta usamljeni kauboj (Estevez) kojemu nitko ne zna ime, ali koji je izuzetno brz na obaracu. Upravo takva osoba treba obogaljenom juznjackom veteranu Doolleyu (Forsythe), koji nastoji pronaci skriveno zlato porazene vojske. Neznanac pristaje prikljuciti se tom pothvatu, ali prije nego sto se se docepaju zlata morat ce se sukobiti s krvolocnom sjevernjackom milicijom, placenim ubojicama bogatog rancera, korumpiranim meksickim vojnicima i slicnim spodobama zbog kojih ce Doolleyev partner cesto morati koristiti svoj ubilacki talent.

Cak i oni koji malo znaju o korijenima suvremenog filma nece imati problema prepoznati glavnu inspiraciju za autora DOLARA ZA SMRT. Gene Quintano, nama poznat po svom radu na filmovima iz serijala POLICIJSKE AKADEMIJE, nije skrivao kako mu je cilj u ovih 94 minuta napraviti svojevrsni hommage velikom Sergiu Leoneu i njegovim kultnim spaghetti-vesternima. U tu svrhu ne samo sto je Estevez ucinio sve ne bi li "skinuo" Clinta Eastwooda iz mladih dana nego je cak i snimanje obavljeno na originalnim spanjolskim lokacijama. No iako u pocetku film izgleda zanimljivo Quintano pokazuje kako inspiracija zna brzo presahnuti. Vec negdje na polovici filma se pocinje "skidati" John Woo, a vec tada je od strane likova izgovoreno vise rijeci nego u sva cetiri Leoneova filma. Nije tesko pretpostaviti zasto ce fanove Leoneovih filmova poceti hvatati dosada, cemu pridonosi i autor glazbe George S. Clinton i njegovi ne bas produhovljeni pokusaji "skidanja" legendarnog Morriconea. Kada na kraju Leonoev naturalisticki prikaz Divljeg Zapada zamijeni uobicajena holivudska moralizatorska ljiga, razocarenje fanova spaghetti-western zanra bit ce potpuno. Glumacka postava je sa svoje strane solidna, ali to nije dovoljno da DOLAR ZA SMRT dobije vise od prolazne ocjene.