RODJAK

THE NEPHEW

Tony Egan (McGann) je usamljeni farmer koji zivi na otoku Inishdaragu ispred irske obale, te cija je mladja sestra Karen prije dvadesetak godina emigrirala u New York i nikad mu se vise nije javila. Egan je iznenadjen kada od Karen primi pismo u kojem ga obavjestava da umire od raka te da ga moli da se brine o njenom 17-godisnjem sinu. Kada mladjahni Chad (Harper) dodje na otok, Egan i ostatak sela su sokirani cinjenicom da je doticni crnac. No, Chad nije opterecen bojom svoje koze te ubrzo pocinje sarmirati stanovnistvo, a to ukljucujuje i mladu Aislin Brady (McGulkin) s kojom zapocinje romansu. No, to se nimalo ne svidja Aislinovom ocu i lokalnom gostionicaru Joeu (Brosnan) koji je s Chadovim ujakom imao nerascicene racune iz proslosti.

Pierce Brosnan, danas najpoznatiji irski glumac, odlucio se oduziti svojoj domovini tako sto ce osnovati producentsku tvrtku Irish Dream Team i tako dodatno pridonijeti procvatu irske kinematografije. RODJAK, prvi film koji je ta tvrtka producirala, ocigledno predstavlja pokusaj da se istovremeno snimi ozbiljan film i turisticka razglednica. U tome reziser Brady itekako uspijeva, iako su scenaristi Jacqueline O'Neill i Sean P. Steele likove opteretili emocionalnim, socijalnim i slicnim problemima primjerenijim ultradepresivnim dramama Mikea Leigha i Kena Loacha nego leprsavoj, laganoj drami na granici komedije. Razlog tome je u odlicnoj glumackoj ekipi (Brosnan, McGann i Cusack), a i Hill Harper se dobro snasao kao mladi crnac koji kao od sale razbija malomiscanske predrasude. Film pred kraj, kao i obicno, previse tone prema sentimentalnom i predvidljivom finalu, ali Brosnanu i Bradyju se ipak moraju dati palcevi gore. RODJAK predstavlja poprilicno osvjezenje za ove ljetne vrucine, a jedini gorak okus ostavlja pomisao da Hrvatska barem zasada nije u stanju praviti ovakve filmove.