ASTRONAUTOVA ZENA

THE ASTRONAUT'S WIFE

Jillian Armacost (Theron) je skromna uciteljica iz Miamija s kojom bi, igrom slucaja, vecina sunarodnjakinja rado promijenila mjesto. Njen suprug Spencer (Depp) ne samo sto je dobar komad, nego i za zivot zaradjuje na spektakularan nacin kao NASA-in astronaut. No, na rutinskoj misiji "space shuttlea" nesto podje krivo te on i njegov kolega Alex Streck (Cassavetes) prilikom svemirske setnje dozive nesrecu i zemaljska kontrola gubi kontakt s njima. No, incident kratko traje - vec za dva minuta kontakt je ponovno uspostavljen te se astronauti vracaju na zemlju te postupno oporavljaju od nesrece. No, Jillian, s druge strane, primjecuje da njen suprug vise nije onaj stari te da je nesreca mozda ipak imala neke nepredvidjene posljedice. Ubrzo nakon toga Streck umire, a njegova supruga u nerazjasnjenim okolnostima pocini samoubojstvo. Nesto kasnije u New Yorku se Spencer zaposli u mocnoj aerotehnickoj tvrtki, a Jillian pocinje spopadati Sherman Reese (Morton), bivsi NASA-in birokrat koji tvrdi da je njen muz postao zrtvom nepoznatog, vanzemaljskog fenomena. Jillian je sklona u tome vidjeti paranoju, ali i ona s vremenom ima sve vise poteskoca ignorirati neke zloslutne znakove. Njene zebnje postaju jos ozbiljnije kada otkrije da je trudna.

ASTRONAUTOVA ZENA je jos jedna zrtva najnovijeg holivudskog obicaja prema kojemu se cjelokupan sadrzaj filma treba detaljno prepricati u forspanu te tako li[iti gledatelje bilo kakve napetosti odnosno neizvjesnosti. Jos je tragicnija situacija s onim gledateljima koji su u protekla tri desetljeca imali priliku gledati ROSEMARIENU BEBU, s obzirom da ovaj film predstavlja gotovo karbonsku kopiju poznatog horora Romana Polanskog. Reziser-debitant Rand Ravich u svom scenariju se vjerno drzao originala, dopustivsi jedino da se satanisticka zavjera zamijeni s zlocestim vanzemaljcima, i to samo zato da bi potrosio budzet za specijalne efekte pred kraj filma. Cak je i Charlize Theron morala skratiti kosu kako bi sto je moguce vise slicila Mii Farrow koja je glumila glavni lik u originalu. Naravno, Ravich nije Polanski, te se nedostatak originalnosti ne moze zamijeniti kulerskim kadriranjem. Kada se unaprijed zna sto ce se sve dogoditi ne pomaze ni zanimljiv glazbeni skor, ni scenografija, pa ni cijeli niz upecatljivih karakternih glumaca od kojih mnogih, poput zlokobnog Toma Noonana (negativac iz LOVCA NA LJUDE) sluze za ukras. Sve u svemu, ASTRONAUTOVA ZENA je profesionalno uradjena ali definitivno neproduhovljena manifestacija holivudskog besmisla.