NEMOGUCA MISIJA 2

MISSION: IMPOSSIBLE 2

De je netko prije cetiri godine rekao kako ce slijedeci nastavak NEMOGUCE MISIJE, velikog filmskog hita u reziji Briana de Palme, snimati legendarni hongkonski reziser John Woo, mnogi bi tu vijest docekali s odobravanjem. Danas bi vec mnogi bili oprezniji, s obzirom da se Wooov holivudski opus u 90- tim, najblaze receno, svodi na gomilu razocaranja (s izuzetkom COVJEKA BEZ LICA), te je njegova trenutna reputacija negdje u razini Michaela Baya, Tonyja Scotta i slicnih grla iz Bruckheimerove stale. S druge strane, NEMOGUCA MISIJA 2 je na snimanje cekala gotovo tri godine, i to ne samo zato sto je glavni glumac Tom Cruise bio zauzet snimanjem EYES WIDE SHUT, nego i zato sto je od NEMOGUCE MISIJE 2 zelio napraviti svoj osobni projekt i svim producentskim glavonjama dokazati kako je u stanju samom svojom pojavom garantirati ljetni blockbuster. U tome je, sudeci po izvrsnim komercijalnim rezultatima, i uspio, iako se 200 milijuna US$ na americkom trzistu mogu objasniti i bjesomucnom reklamnom kampanjom, kojoj su svoj doprinos dali i "Metallicini" i "Limp Bizkitovi" spotovi koji se non-stop vrte na MTV-ju i slicnim TV-stanicama.

Radnja zapocinje kada znanstvenik dr. Nekhorvich (Serbedzija), koji je dizajnirao smrtonosni virus "Himeru", odluci sebe njime zaraziti kako bi testirao antidot zvan "Belerofon". Avion kojim leti do Atlante, gdje je trebao svoja saznanja pokazati americkim vlastima, postaje metom otmicara koji ubiju njega i sve putnike te ukradu antidot. Supertajna vladina agencija IMF odluci aktivirati svog najboljeg agenta, Ethana Hunta (Cruise), koji ima zadatak docepati se antidota i sprijeciti bandu, koju vodi bivsi IMF-ov agent Sean Ambrose (Scott) da se docepa "Himere" i s njom ucjenjuje svijet. Sretna je okolnost ta sto je Ambrose svojevremeno imao ljubavnu vezu s vrhunskom provalnicom Nyah Nordof-Hall (Newton), pa IMF-ovi sefovi drze da bi doticnu mogli iskoristiti da se docepaju vrijednih informacija i "Belerofona" preko Ambroseovog kreveta. Hunt uspijeva stupiti u kontakt s Nyah i nakon dosta natezanja je nagovori da prihvati misiju. Problem je u tome sto je u medjuvremenu i on sam podlegao Nyahinim drazima, pa ce ljubomora ovu misiju uciniti uistinu nemogucom.

NEMOGUCA MISIJA 2 je jedan od onih filmova koji jednostavno nije ono je trebao biti. Prvo, ovaj je film trebao biti filmskom verzijom istoimene kultne TV-serije iz 60-tih godina, ali umjesto toga u potpunosti odbacuje kljucne sastojke svih njenih epizoda. Timski rad IMF-ovih agenata je odbacen radi tastine samog Cruisea, koji vise voli glumiti usamljenog junaka. Komplicirani zapleti iz originalne serije su zamijeneni idiotski jednostavnim i maksimalno predvidljivim scenarijem (sam Robert Towne priznaje kako je kompletni scenarij napisao oko akcijskih scena koje je prethodno zamislio John Woo), prepunim nelogicnosti i neuvjerljivostima, koje su cak ispod uobicajenih standarda za americko filmsko ljeto.

Neki su, kriticari (ukljucujuci ovakvim holivudskim projektima uvijek sklonog Rogera Eberta), pak drzali da bi Ethan Hunt, onakav kakvim ga je zamislio Tom Cruise, mogao predstavljati modernu zamjenu za vec odavno ofucanog i istrosenog Jamesa Bonda. Naravno, ova nesreca originalnom Bondu nije ni do koljena, jer se bondovska formula koristi povrsno i nedosljedno. Imamo par egzoticnih lokacija, par zanimljiv hi-tech igracki, ali su i bondovski negativac (kojeg Dougray Scott tumaci kao lako zaboravljivu i neuspjelu karikaturu) i bondovska djevojka (Thandie Newton, nama poznata iz JEFFERSONA U PARISU) su daleko ispod bondovskih standarda. Da nevolja bude veca, Towne, Cruise i Woo potpuno odbacuju bondovski hedonizam i amoralnost, pa nas zato maltretirati neuvjerljivom i ogavnim romanticnim podzapletom, odgovornim za neke od najjadnijih dijaloga koje smo imali prilike cuti u posljednje vrijeme. Wooo, s druge strane, u film ubacuje uobicajenu dozu vrhunskih koreografiranih obracuna, kao i par auto i moto trka, ali sve to postaje predvidljivo i zamorno davno prije nego sto se pocne vrtiti odjavna spica. Ukratko, pune kino-dvorane pokazuju kako je reklamna kampanja za NEMOGUCU MISIJU 2 bila daleko uspjesnija od samog filma te mu dala gledanost koju ovaj primjer holivudskog gnojiva nimalo ne zasluzuje.