ASOVI S ALJASKE

MYSTERY, ALASKA

Mystery je mali gradic na Aljaski okruzen snijegom okovanim planinama i u toj pustosi je stanovnistvo pronaslo smisao zivota u hokeju. Svake subote se na zaledjenom ribnjaku odrzava hokejaska utakmica izmedju igraca koje bira posebno gradsko tijelo. Dugogodisnji igrac i gradski serif John Biebe (Crowe) je razocaran kada ga radi mladjahnog srednjoskolca Stevieja Weeksa (Northcott) odluce izbaciti iz igre. Ali, njegovi problemi su nistavni prema onome sto je svog rodnom gradu priredio njegov bivsi gradjanin, a sada etablirani sportski novinar Charles Danner (Azaria). Nakon sto je napisao clanak o bizarnoj tradiciji svog rodnog mjesta, profesionalna hokejaska momcad "New York Rangers" odlucuje doputovati u Mystery na megdan s lokalnim timom. Takva odluka izaziva veliku napetost u redovima gradjana Mysteryja, pogotovo suca Waltera Burnsa (Reynolds), koji se plasi da ce sramotni poraz s prekaljenim profesionalcima zauvijek unistiti lokalnu tradiciju. Zato na kraju pristaje trenirati lokalni tim, a Biebe se vraca u igru.

Da su ASOVI S ALJASKE kojim slucajem svoju premijeru imali danas umjesto na kraju prosle godine, vjerojatno bi zavrsili kao veliki ljetni hit, i to samo zahvaljujuci cinjenici sto se najnoviji lomitelj srdaca zenskog gledateljstva, Russel Crowe (GLADIJATOR), nalazi u glavnoj ulozi. No, prije sest mjeseci on je bio najobicniji anonimus, a i "glavnu ulogu" u ovom filmu treba shvatiti prilicno uvjetno, s obzirom da je film prenatrpan gomilom glumackih velicina, od casnih starina (Reynolds) preko karakternih glumaca (Chaykin, Meaney) koji imaju ravnopravne uloge. Takodjer se uvjetno mora shvatiti i "komedija" kao zanrovsko odredjenje filma. S jedne strane, ASOVI S ALJASKE izgledaju kao sasava, gotovo felinijevska freska koja opisuje arkticki Amarcord i gomilu njegovih bizarnih stanovnika. No, s druge strane, film takodjer odaje scenaristicku ruku Davida E. Kelleya, nasim gledateljima poznatog po TV- serijama kao sto su KUCICE U CVIJECU i PRAVDA ZA SVE. Kroz luckastu pricu se prozimaju mrtvacki ozbiljni podzapleti vezani uz bracnu nevjeru, gubitak seksualne nevinosti, borbu malih poduzetnika protiv velikih korporacija, komercijalizaciju sporta, ali uza sve to valja dodati da se hokeju prislo s jednakom ozbiljnoscu i zanosom s kojim religiozni mistici tretiraju svete knjige. Reziser Jay Roach, poznat po dva filma o Austinu Powersu, ovdje nema prostora za vizualne stoseve i humor se uglavnom svodi na uglavnom verbalna prepucavanja. Zbog svega toga film izgleda prilicno neatraktivno, a radnji treba vremena da uhvati pravi ritam i prikuje gledatelja za ekran. S druge strane, dojam prilicno spasava nekonvencionalna zavrsnica, kao i humanisticki karakter filma. Kada se sve zbroji i oduzme, ASOVI S ALJASKE ipak zasluzuju vise nego prolaznu ocjenu, ako nista ono barem zbog toga sto ce bizarni likovi i situacije s arktickog leda dobro doci kao osvjezenje pri ovim ljetnim temperaturama.