PLAVA MUNJA

BLUE STREAK

Miles Logan (Lawrence) je vrhunski provalnik ciji talent, na zalost, nije pravilan izbor pomocnika. To se pokaze kada prilikom jedne kradje dijamanata njegov kompanjon Deacon (Greene) postane previse pohlepan, i kao rezultat svega Logan zavrsi u rukama losandjeleske policije. Srecom, Logan je 17 milijuna US$ vrijedni dijamant uspio sakriti prije hapsenja u hrpi gradjevinskog materijala. Dvije godine nakon izlaska iz zatvora, Logan sa uzasom ustanovi da je gradjevinski materijal sada postao dio zgrade koju koristi losandjeleska policija. Izludjen bogatstvom koje mu lezi na dohvat ruke, Logan se odlucuje za ocajnicki korak - uz pomoc svog prijatelja Ujka Loua (Sarafian) krivotvori isprave na temelju kojih ce se predstaviti kao policajac i za par sati pronaci skriveni dijamant i iznijeti ga na ulicu. No, na Loganovu zalost, njegov prijatelj je predobro obavio posao - policajci u zgradi su vise nego odusevljeni bezbrojnim pohvalama u laznom dosjeu te Logana, kao iskusnog policijskog vuka odjednom uvale kao partnera mladom i neiskusnom Carlsonu (Wilson) i to ni manje ni vise nego u odjelu za provale. Stjecajem okolnosti, Logan je, da bi odrzao krinku, prisiljen protiv svoje volje zapoceti policijsku karijeru. Pri tome koristi svoje dobro poznavanje kriminalnih tehnika i tako jos vise impresionira svoje sefove.

Pocetna postavka PLAVE MUNJE - kriminalac koji je prisiljen izigravati policajca - iskusnijim gledateljima izgleda kao recept za jos jednu konfekcijsku "high concept" komediju. One s malo duljim sjecanjem ce ta ista postavka podsjetiti na POLICAJCA S BEVERLY HILLSA, koji je takodjer imao glavnog junaka u slicnoj situaciji. Srecom, slicnosti s velikim hitom iz 1984. godine ne prestaju - i ovaj put je u glavnoj ulozi talentirani crni komicar. Martin Lawrence, kojeg mnogi nazivaju Eddiejem Murphyjem naseg doba, nije se bas imao cime proslaviti proteklih godina (NISTA ZA IZGUBITI, ZIVOT), ali ovaj put uistinu pokazuje vrhunski talent. Talent pokazuje i ostatak glumacke ekipe, koja se ocito dobro zabavljala prilikom snimanja (David Chapelle, koji glumi Loganovog bivseg kolegu Tullyja, svoju je ulogu s jednokratnog nastupa prosirio upravo na Lawrenceovo inzistiranje). Reziser Les Mayfield, s druge strane, nije bas previse nadahnut, ali je dovoljno dobar da ne upropasti scenarij koji je prepun uistinu smijesnih situacija. Iako s vremena na vrijeme taj isti scenarij tone u kliseje (gledatelji unaprijed znaju tko ce biti glavni negativac, zahvaljujuci tome sto istog glumi Peter Greene, legendarni Zed iz PAKLENOG SUNDA), onaj najvazniji - obvezna romansa koja bi film produzila na bespotrebnih 20-30 minuta - je izbjegnut. Rezultat je ne bas previse pametna, ali dinamicna, leprsava i nadasve zabavna komedijica koja dobro dodje kao osvjezenje u ovim ljetnim vrucinama.