TAJANSTVENI JUNACI

MYSTERY MEN

U Champion Cityju se maskirani borci protiv zlocina dijele na one koji su, poput Kapetana Amazinga (Kinnear), obdareni cudesnim mocima, milijunskim fondovima i bogatim sponzorima, te na one koji to nisu. Medju ove posljednje spadaju Jeffrey alias Plavi Raja (Azaria), tip cija je specijalnost bacanje viljuski, Eddie alias Lopatas (Macy) cije je tajno oruzje golema lopata te Roy alias Mr. Furious (Stiller) koji ima cudesnu sposobnost da se strasno razljuti. Ovu trojku, naravno, nitko - ni policija, ni zlocinci, ni prijatelji i rodbina - ne shvaca ozbiljno sve do trenutka kada ce, stjecajem okolnosti, upravo o njima ovisiti buducnost Champion Cityja. Naime, Kapetan Amazing je bio tako uspjesan u svojoj borbi protiv zlocina, da je zbog toga javnost, a s njom i sponzori, izgubila zanimanje za njegov lik i djelo. Stoga on aranzira da se iz dusevne bolnice na slobodu pusti njegov vjecni neprijatelj, zlocinacki genije Casanova Frankenstein (Rush). No, Casanova koristi priliku da zarobi Kapetana Amazinga i ponovno u pogon stavi svoj demonski plan za unistenje grada. Kada Plavi Raja, Lopatas i Mr. Furious za to saznaju, odlucuju osloboditi Kapetana Amazinga i u tu svrhu odluce pojacati svoje redove Spleenom (Rubens), tipom cija su specijalnost vjetrovi, Nevidljivim Djecakom (Mitchel) koji moze postati nevidljiv jedino kada ga nitko ne gleda te Caroline alias Kuglasicom (Garofalo), cije je tajno oruzje golema kugla. Ta vesela druzina se pod rukovodstvom duhovnog ucitelja Sfinge (Studi) spema za neumitni obracun.

U Americi a i drugdje su mnogi kriticari davali palac dolje TAJANSTVENIM JUNACIMA, smatrajuci ih jos jednim primjerom holivudskog mediokritetstva koje je u stanju unistiti i najbolju mogucu ideju. S jedne strane su ti kriticari u pravu - ovaj 85 milijuna US$ tezak projekt precesto pokazuje kako iza njega stoji ruka neiskusnog videospotovskog debitanta Kinke Ushera, koji je ocigledno previse zaljubljen u specijalne efekte i cool kadrove da bi vodio racuna o prici i likovima. A i scenarij Neila Cuthberta se cini previse razblazenom varijantom kultnog stripa o treceligaskim superjunacima. S druge strane, film ima izvrsnu glumacku ekipu, ukljucujuci Paul Rubensa, bivseg Pee Wee Hermana, koji se po prvi put nakon seks- skandala s pocetka 90-tih godina pojavljuje na velikom ekranu, a gotovo svi oni su epizodisti i karakterni glumci, bez izrazitih zvijezda. Zbog svega toga film barem izgleda pristojno, a i razvucenost se moze oprostiti zbog nekoliko zbilja efektnih stoseva koji su tako smijesni da se ljudima sa slabim srcem ili disnim problemima najozbiljnije ne bih preporucio da gledaju ovaj film (i zbog kojih ovaj film treba dobiti vise nego prolaznu ocjenu). Na kraju, u Usherovim kadrovima se moze primijetiti i njegovo nastojanje da parodira Schumacherov BATMAN I ROBIN, a svaki takav napor se mora pohvaliti, bez obzira na to sto nije urodio onakvim plodovima koje je njegov autor ocekivao.