HOTEL SHANGHAI

Godine 1937. Sangaj je grad prepun suprotnosti - trgovacko srediste Kine s jedne strane sacici bogatasa nudi sve pogodnosti zapadnog nacina zivota, dok ostatak zemlje zivi u totalnom siromastvu. Napetost postoji i izmedju domacih Kineza te stranaca koji zive pod posebnim, povlastenim rezimom u Medjunarodnom naselju. Svemu tome treba dodati i gradjanski rat izmedju nacionalista i Maovih komunista, te Japanaca koji se spremaju najbrutalnijim mogucim sredstvima osvojiti grad. U predvecerje oluje se u tom gradu skupljaju razni likovi koji su sa svih strana svijeta dosli u Sangaj dosli ne bi li pobjegli od politicke represije, sramotne proslosti ili, poput idealistickog filmskog snimatelja Franka Taylora (McCaffrey) upoznali svijet sa stradanjima kineskog naroda. Izmedju njega i Lady Helen Russell (Wagner), mlade i lijepe supruge alkoholiziranog britanskog aristokrata (Clay), zapocinje zestoka romansa koja ce kulminirati s izbijanjem rata.

HOTEL SHANGHAI, trosatni TV-film koji je u nase videoteke dosao u iskasapljenoj verziji od dva sata, bi mnogo bolje prosao da ga je HRT emitirala kao mini-seriju u integralnoj verziji. Od samog pocetka do kraja gledatelj ima dojam da nesto ovom filmu nedostaje. I doista, radnja je maksimalno ubrzana, pojedini vazni likovi se pojavljuju samo na trenutak, a njihovi postupci nisu objasnjeni. No, tema filma je prilicno fascinantna, a i atmosfera dosta podsjeca na CASABLANCU, cemu je prirodan specificni kineski ugodjaj. Glumacka ekipa je raznovrsnih nacionalnosti i raznovrsne kvalitete - uz pomalo zaboravljene Britance kao sto su Davenport i Clay, najbolji dojam je ostavila nepoznata poljska glumica Agnieszka Wagner u glavnoj ulozi. S druge strane, od samog pocetka do kraja je jasno da producenti nisu raspolagali s novcem kojeg je ovako ambiciozan projekt zahtijevao, pa je HOTEL SHANGHAI sve samo ne spektakularan. Pogotovo je zalosna situacija s glazbom, a producenti prave par prilicno zabavnih gafova (kao kada nam kao rusku narodnu glazbu uvaljuju poskocice iz nekih nama istocnih, ali mnogo blizih krajeva). Sve u svemu, HOTEL SHANGHAI je gledljivo ali ipak neuspjelo ostvarenje, cije su velike ambicije bile daleko iznad mogucnosti autora.