GUVERNER I STRIPTIZETA

BLAZE

Godine 1959., gotovo cijelo jedno desetljece nakon sto je napustila roditeljski dom u seoskoj zabiti Zapadne Virginije u nadi da ce postati pjevacica, Blaze Starr (Davidovich) je etablirano ime u svijetu show businessa. Doduse, njen talent nije toliko u pjevanju, koliko u skidanju, pa njena karijera dozivljava svoj zenit u otmjenom nocnom klubu u New Orleansu, medju cijim gostima se nalaze biznismeni, politicari i slicni uglednici. Medju tim uglednicima je i Earl K. Long (Newman), ostarjeli guverner drzave Louisiane, koji se do usiju zaljubi u striptizetu koja bi mu trebala biti unuka. Dijelom zato sto bi joj takav pokrovitelj dobro dosao u karijeri, a dijelom zato sto joj uistinu imponira ekscentricni ali i karizmatski starkelja, Blaze Starr nakon odredjenog vremena popusta njegovim udvaranjima. No, to stvara velike probleme guverneru - kao politicar koji je odrastao u sjeni svog brata, populisticke legende Hueya Longa, i od njega preuzeo neke prilicno nekonvencionalne metode upravljanja drzavom, Long je tokom godina stekao hrpu neprijatelja. Dodatne nevolje mu predstavlja i to sto, za razliku od ostatka Demokratske stranke na Jugu 50-tih godina, smatra kako se crncima treba dati pravo glasa. Stoga ce njegova skandalozna veza sa striptizetom predstavljati ozbiljan kamen oko vrata vec u slijedecoj izbornoj kampanji.

Jedanaest godina nakon americke kino-premijere, konacno u nasim videotakama imamo priliku vidjeti GUVERNERA I STRIPTIZETU, film americkog scenarista i rezisera Rona Sheltona, poznatog po tome sto se specijalizirao za sportske teme u svojim ostvarenjima. Ovdje je, pak, napravio mali tematski iskorak, ali kada se malo bolje pogleda, izmedju profesionalnog sporta i seks-industrije, odnosno politike, nema bas neke velike razlike, barem kada je o Sheltonu rijec. Temeljen na bizarnim ali istinitim dogadjajima (koji su malo "dotjerani" radi duzine filma i jednostavnosti radnje), GUVERNER I STRIPTIZETA govori o dvoje ljudi koji su razliciti po svemu, osim po svojoj sposobnosti da sokiraju svoju okolinu, ali da joj isto tako serviraju ono sto ta okolina zeli. Film nema bog-zna-kakvu dubinu, scenarij vrluda izmedju ozbiljne drame i satiricke farse, a Shelton se uglavnom sluzi prilicno konvencionalnim tehnikama, primjerenijim TV-produkciji, ali zato oko sebe ima dobru ekipu, bilo da je rijec o direktoru fotografije Wexleru, bilo da je rijec o glumcima. Iako je Sheltonu od glumaca najdraza bila Lolita Davidovich (s kojom se nesto poslije i vjencati, a ciji se aduti itekako koriste u ovom filmu), ipak je najbolji glumacki posao obavio Paul Newman, koji jos prije jedanaest godina ocigledno nije imao problema da se uzivi u ulogu starkelje (pravi je uzitak vidjeti krevetsku scenu izmedju Newmana i Davidovicheve). Uz njih je tu i vesela druzina americkih karakternih glumaca, od kojih je najdojmljiviji Jerry Hardin (Duboko Grlo iz DOSJEA X) u ulozi Longovog vjernog pomocnika koji se veseli tome sto ce postati guverner za jedan dan. Sve u svemu, GUVERNER I STRIPTIZETA nije film koji ce uci u antologije, ali zahvaljujuci dobroj glumackoj ekipi i dosta humora moze posluziti kao dobro osvjezenje za ljetne vrucine.