USPON I PAD JEDNOG UBOJICE

JERRY & TOM

Tom (Mantegna), jedan od ljudi zaposlenih u trgovini rabljenim automobilima, stjecajem okolnosti je mladog Jerryja (Rockwell) upoznao s pravom prirodom svog posla. Naime, Tom za svog sefa Billyja (Chaykin) obavlja usluge profesionalnog ubojice. U pocetku sokirani Jerry s vremenom postaje njegov pomocnik i tokom godina postaje jednako vjest u ubijanju ljudi. No, kako godine prolaze, tako Jerry pokazuje sve vecu sklonost prema bespotrebnom nasilju, za razliku od svog profesionalnoj etici vjernog mentora.

Tarantinovska crna komedija, temeljena na kazalisnoj jednocinki, izgleda pomalo cudan izbor za reziserski debi Saula Rubineka, jednog od najboljih kanadskih karakternih glumaca (NEPOMIRLJIVI, A GLAZBA I DALJE SVIRA). Jos vise cudi to sto se Rubinek prilicno dobro snasao s nekim tehnickim problemima - scene vremenske tranzicije izgledaju nevjerojatno. Na zalost, to je jedino sto uistinu izgleda dojmljivo u ovom filmu. Iako se Rubinek moze pohvaliti prvom ligom americkih karakternih glumaca (Mantegna, Rockwell, Danson, Riegert, Durning, Macy), replike i situacije kojima ih je opskrbio scenarist Cleveland jednostavno su ispod njihovog nivoa. I dok na pocetku film ima nekih tarantinovskih crnohumornih potencijala, s vremenom se gledatelji sve vise mrste, a sve manje smiju - vicevi postaju previse bradati i film tone u predvidljivost, ukljucujuci i finale. Raskosna odjavna spica na kraju samo pojacava dojam da su prepotentni autori svoj talent procerdali na materijal koji je ipak nedostojan njihovog talenta.