B. MONKEY

Alan Furnace (Harris) je tihi i skromni ucitelj u osnovnoj skoli, koji cijelog zivota zudi za uzbudljivijim i bogatijim zivotom. Tom idealu se najvise priblizio tako sto svake noci radi kao disk-jockey na bolnickom razglasu. Jedne veceri u londonskom baru slucajno sretne Beatrice (Argento), lijepu i tajanstvenu Talijanku, i u nju se smrtno zaljubi. Beatrice se takodjer zaljubljuje u Alana, ali iz sasvim drugog razloga. Naime Beatrice preko dana radi kao sluzbenica u velikoj tvrtki, a nocu dodatno zaradjuje za zivot provalnim kradjama i oruzanim pljackama, sto joj je u kriminalnom miljeu donijelo nadimak "B. Monkey". Beatrice je takav nacin zivota dosadio i zeli se skrasiti, pri cemu joj skromni Alan izgleda kao idealan izbor. No, njihovu idilu zakomplicira Beatricin prijatelj i bivsi "poslovni" partner Paul (Everett), koji duguje novac nekim opasnim tipovima. Beatrice mu odluci pomoci, te zajedno s Paulovim ljubavnikom Brunom (Rhys-Meyers) obavlja jos jedan "poslic".

S obzirom da je Michael Radford, scenarist i reziser ovog filma prije pet godina dobio "Oscare" za POSTARA, prilicno cudi odluka tvrtke "Miramax" da ovaj film gotovo tri godine drzi u bunkeru. Najvjerojatniji razlog je u tome sto je ova gangsterska melodrama smjestena u kulerski London svjetlosnim godinama daleko od romanticne povijesne slikovnice koja Je Radforda prije sest godina uvela u prvi plan. U svakom slucaju, iako film nije bas previse odusevio kriticare, cekanje se isplatilo. Radford je sigurno vodio radnju, na raspolaganju je imao odlicne majstore fotografije i kostima, izbor glazbe je bio savrsen, a i glumacka ekipa je bila na dostojnoj razini. Tu prije svega treba istaknuti nositeljicu naslovne uloge - Asiu Argento, kci mnogo poznatijeg Daria, rezisera horora. Talijanska glumica, koju su nasi gledatelji prvi put vidjeli u ne bas najsretnije odabranoj ulozi policajke u STENDAHLOVOM SINDROMU, vrlo se dobro snasla u liku koji maksimalno iskoristava erotske potencijale. Njen partner Jared Harris mnogo je bezivotniji kao skromni ucitelj, ali zato dojam spasavaju Rupert Everett i Jonathan Rhys-Meyers, iako njihove uloge homoseksualaca izgledaju previse klisejiziranima. Izuzimajuci finale, koje se svojom predvidljivoscu previse ne udaljava od zanrovskih konvencija, B. MONKEY je simpatican i zanimljiv filmic kojeg se itekako isplati pogledati.