PALACA S RESETKAMA

BROKEDOWN PALACE

Alice Marano (Danes) i Darlene Davis (Beckinsale) su dvije najbolje prijateljice koje maturu odluce proslaviti putovanjem na Havaje. Putem im padne na pamet da umjesto na Havajima novac potrose u mnogo egzoticnijem i za strane turiste daleko jeftinijem Tajlandu. Tamo upoznaju sarmantnog i slatkorjecivog australskog biznismena Nicka Parksa (Lapaine), koji, nakon sto je u krevet odveo Darlene, djevojkama nudi nastavak provoda u Hong Kongu, za koji je spreman platiti avionske karte i smjestaj. Cure pristaju, ali ih na aerodromu ceka neugodno iznenadjenje - carina im u prtljagu pronadje ni manje ni vise nego sest kilograma heroina. Nakon sto je tajlandska policija prevarom od Darlene izvukla priznanje krivice, obje djevojke su osudjene na 33 godine strogog zatvora i smjestene u zloglasnu "Palacu s resetkama". Njihovu pricu je spreman saslusati "Yankee" Hank Green (Pullman), Amerikanac koji zajedno sa svojom tajlandskom suprugom Yon (Kim) vodi odvjetnicki ured specijaliziran za pomoc zapadnjacima uhvacenim s drogom. S obzirom na dugogodisnje iskustvo, on je vise nego skeptican prema njihovim tvrdnjama o nevinosti i vise je zainteresiran za masni honorar nego istjerivanje pravde. No, neke ce ga novootkrivene cinjenice natjerati da promijeni misljenje.

Reziser Jonathan Kaplan (OPTUZENI, LOSE DJEVOJKE) je navodno poticaj za film pronasao u istinitoj prici par Amerikanki koje je posjetio u tajlandskom zatvoru, u sto ce posumnjati svaki iole iskusniji gledatelj. Naime, radnja vise nego podsjeca na australsku mini-seriju BANGKOK HILTON (svojevremeno prikazanu na HRT) u kojoj je Nicole Kidman dozivjela istu sudbinu kao junakinje ovog filma. U svakom slucaju, cak i da je Kaplan uistinu tu pricu prvi put cuo od utamnicenih sirotica, njoj je ukazao preveliko povjerenje - scenarij Davida Arate nas pokusava uvjeriti u to kako su protagonistice filma zrtve urote u koju su, osim beskrupuloznih australskih varalica, ukljuceni svi Tajlandjani - od sobarice do vladinih ministra, a za svaki slucaj ih pokrivaju i korumpirani agenti DEA. Kada su tajlandske vlasti dobile uvid u scenarij odlucile su ne odboriti snimanje na autenticnim lokacijama, i to s pravom, jer njihovu naciju film portretira kao gomilu korumpiranih i zlonamjernih narko- dilera i prevaranata. Snimanje se moralo preseliti na Filipine, gdje je nediplomatska izjava Claire Danes o higijenskim navikama lokalnih stanovnika producentima i samoj glumici izazvala dodatne komplikacije. U svakom slucaju, Kaplan, koji u svom filmu potpunosti preuzima rasisticke stereotipove PONOCNOG EKSPRESA, ipak nema hrabrosti da u potpunosti kopira kontroverzni hit iz 70-tih godina. Kao sto su neki cinicniji kriticari primijetili, film je bez obzira na svoju neproduhovljenost i predvidljivost mogao biti spasen da je glavni element zapleta - dugogodisnji zajednicki boravak Claire Danes i Kate Beckinsale iza resetaka - doveden do nekim muskim ocima vrlo drage konzekvence. Ali Kaplan nam je umjesto toga servirao kliseje koji su cak ispod nivoa Spellingovih sapunjaca, pseudomoralne i ocajno neoriginalne dijaloge te, konacno, rutinerske nastupe glavnih glumaca, ocito svjesnih da nastupaju u projektu kojim se nece imati posebnih razloga ponositi.