POGRESNA PLAVUSA

THE LOST SON

THE WRONG BLONDE

Xavier Lombard (Auteil) je prekaljeni pariski policajac kojeg su tragicni dogadjaji kostali karijere i prisilili da se preseli u London gdje jedva prezivljava radeci kao privatni detektiv. Stari prijatelj Carlos (Hinds) mu za racun svojeg tasta, austrijskog industrijalca Spitza (Shaps) uvali unosni posao - pronaci bogatasevog sina Leona, koji je nestao nakon sto je od obitelji izmuzao nemalu kolicinu novaca. S obzirom da je mladic imao narkomansku proslost, slucaj se doima rutinskim. No Lombardu instinkt govori drukcije, a njegove sumnje se potvrdjuju kada pronadje mladicevu djevojku Emily (Cartldige), koja zivi s malim indijskim djecakom. Ispostavlja se da je Leon novac posudio kako bi klinca izbavio od dobro organizirane mreze kriminalaca koja bogate i utjecajne londonske pedofile opskrbljuje sa "stenadi" - djecom ugrabljenom iz zemalja Treceg svijeta. Manje motiviran zeljom da razotkrije Leonovu sudbinu, a vise zato sto je zgadjen s onim sto je saznao, Lombard odlucuje rasturiti bandu. U tu svrhu pomocu svoje stare prijateljice, prostitutke Natalie (Denicourt), stupa u kontakt s kriminalcima i, pozirajuci kao pedofil, dolazi do hotela ciji klijenti na raspolaganju imaju zvucno izolirane sobe gdje sa "stenadi" mogu raditi sve sto ih je volja.

Hrvatski distributer se ocigledno zabunio prilikom prijevoda, zamijenivsi THE LOST SON sa filmom THE WRONG BLONDE, jos jednom britansko-francuskom koprodukcijom u kojoj glavnu ulogu igra poznati francuski glumac Daniel Auteuil (KRALJICA MARGOT). U svakom slucaju POGRESNA PLAVUSA/IZGUBLJENI SIN predstavlja prilicno osvjezenje u nasoj video-ponudi. Iako je britanski reziser Sam Menges dobio mnogo bolje kritike za svoj prethodni rad u povijesnoj drami A WORLD APART, ovaj njegov izlet u vode noirovskog trilera se ocito dobro isplatio. Gledateljima naviklima na film noire ce biti zanimljivo vidjeti kako je autor chandlerovskom junaku i prici dao svojevrstan "evropski" stih (glavni junaci konverzacije vode na razlicitim jezicima), a fotografija Barryja Ackroyda suvremeni London pokazala u sumornom svjetlu, tako razlicitom od turistickih razglednica u NOTTING HILLU i LOPOVI, UBOJICE I DVIJE NAPUNJENE PUSKE. Film u prvom dijelu izgleda vise nego dobro, sa sjajno definiranim glavnim junakom kojeg odlicno glumi Daniel Auteuil i ciji nam umorni pogled, za razliku od slicnih junaka u Hollywoodu, sugerira da ova prica nece bas najbolje zavrsiti. Na zalost, u drugom dijelu film se pocinje daviti u klisejima kada Lombard pocinje izigravati andjela osvetnika, a "iznenadni" obrat na kraju se mogao namirisati na kilometar. Ipak, dojam je ipak u sustini dobar, pogotovo kada ovaj film usporedimo s 8 MM, holivudskom obradom slicne teme. Ucinak koji film ostavlja na gledatelja nije nimalo ugodan, jer, kada se malo bolje razmisli, kriminalci koji zaradjuju na pedofiliji predstavljaju mnogo vecu opasnost po drustvo od narko-bosova, a i neki slucajevi iz stvarnog zivota (Belgija) pokazuju da su bolje organizirani i bolje zasticeni od politickih sponzora nego sto je to itko mogao zamisliti. Zbog svega toga ce nam, bez obzira na ne bas bezazlene mane, ovaj film dugo ostati u sjecanju.