POTKUPLJIVAC

THE CORRUPTOR

Porucnik Nick Chen (Chow Yun Fat) je jedan od najodlikovanijih pripadnika njujorske policije, koji je priznanja stekao zahvaljujuci uspjesnom suzbijanju organiziranog kriminala u rodnoj Kineskoj cetvrti. No, ono sto njegovi pretpostavljeni ne znaju jest to da Chen svoje uspjehe ima, izmedju ostalog, zahvaliti i simbiotskom odnosu s Henryjem Leejem (Young), ugladjenim pomocnikom lokalne trijade koju vodi ostarjeli Ujak Benny (Chan). Medjusobna suradnja je suradnja cementirana ne samo velikim kolicinama novca u Nickovom dzepu, nego i Nickovim uslugama profesionalnog ubojice u ratu trijade s Fukijenskim zmajeva, bandom mladih ulicnih nasilnika na celu okrutnim Bobbyjem Vuom (Mann). Njihovu idilu ce pokvariti Nickovi sefovi kada mu u jedinicu kao jedinog bijelca uvale Dannyja Wallacea (Wahlberg), mladog i neiskusnog policajca koji je idealist nesklon bilo kakvim kompromisima. Pocetno nepovjerenje izmedju dvoje muskaraca ce nestati nakon nekoiko okrsaja u kojima Nick i Danny jedan drugome spase zivot. No, ubrzo se ispostavlja da i Danny, usprkos svojeg rogoborenja protiv korupcije, ima mracne tajne, koje ga ne samo proganjaju, nego i stavljaju velika iskusenja na njegovo prijateljstvo s novim partnerom. Sve ce to eskalirati s pojacavanjem gangsterskog rata izmedju Fukijenskih zmajeva i trijada, kao i s federalnom istragom koja ce obojicu muskaraca staviti pred neugodne moralne dileme.

Kao i ELITNI UBOJICE prije dvije godine, i ovaj film predstavlja neuspjeli pokusaj da Chow Yun Fat svoju neospornu karizmu hongkonske akcijske zvijezde unovci u Hollywoodu. U ovom slucaju je to najmanja krivica samog Chowa, koji se ocajnicki trudi udahnuti zivot svom moralno problematicnom junaku. To nije krivica ni bivseg manekena i repera Marka Wahlberga, koji, glumeci Chowog partnera i lik koji je naucio kineski nastoji sa sebe sprati ljagu zbog rasistickih ispada u mladosti. Problem lezi u traljavom scenariju Roberta Puccija, debitanta koji nije mogao a da ova film ne ispuni svim mogucim klisejima iz policijskih filmova. Jos je veci problem u izboru rezisera. James Foley, koji je reputaciju stekao komornim dramama poput IZ BLIZINE i GLENGARY GLEN ROSS, pokazao je kako nema pojma o reziranju akcijskih scena, koje je Pucci kao lopatom nabacao u film. Nesnalazenje po pitanju fotografije i montaze, kao i neke sasvim nepotrebne scene, ucinile su film totalno konfuznim, a svejedno predvidljivim. Sto je zbilja steta, jer je negdje ispod sve ove hrpe neiskoristenih talenata bila pokopana ozbiljna i intrigantna mrtvacki ozbiljna prica o korupciji, kompromisima i rasnim odnosima u suvremenoj Americi. Ali to producente nije zanimalo - oni su htjeli Chowovu karizmu iskoristiti za standardnu hongkonsku akcijadu. A na kraju je ta karizma jedino sto spasava film od totalnog gliba, ali ne tako dobro da film ucini prihvatljivim svima osim najzagrizenijim Chowovim fanovima.