PUN POGODAK

BASEKETBALL

Joe "Coop" Copper (Parker) i Doug Remer (Stone) su dva luzera iz Milwaukeeja koji iz dosade izmisle novu sportsku igru pod nazivom "baseketball", svojevrsnu kombinaciju kosarke, odbojke i bejzbola. Njihova igra ubrzo postaje popularna u kvartu, i s vremenom to privlaci paznju Teda Denslowa (Borgnine), milijunasa i sportskog mecene koji im pomogne da stvore profesionalnu baseketball ligu. Pet godina kasnije, baseketball je najpopularniji sport u zemlji, a kvaliteti igre doprinosi i to sto igraci ne mogu mijenjati timove, niti se timovi seliti iz grada u grad. Upravo je to ono sto smeta Baxtera Caina (Vaughn), suparnickog sportskog tajkuna koji namjerava komercijalizirati sport i koji koristi Denslowljevu smrt da pomocu "rupe" u njegovoj oporuci preuzme kontrolu nad "Coopovim" i Remerovim timom. Jedini nacin da se to izbjegne jest da tim pobijedi u nacionalnom prvenstvu, ali "Coop" i Remer trenutno imaju vaznija posla. Obojica su se, naime, zatelebali u Jennu Reed (Bleeth), zanosnu voditeljicu dobrotvorne zaklade koja ispunjava zelje smrtno bolesnoj djeci.

PUN POGODAK ce u povijest uci ne samo kao jedan od najvecih komercijalnih promasaja 1998. godine, nego i film koji je osramotio sve profesionalne kino- prognozere u Americi. Komedija koja je trebala jos jednom demonstrirati talent Davida Zuckera, kralja parodije u Hollywoodu (IMA LI PILOTA U AVIONU, GOLI PISTOLJ), i kojoj su predvidjali nekih 150 milijuna US$ zarade, zavrsila je filmsko ljeto ispod 10 milijuna US$. Taj neuspjeh cudi, jer politicki nekorektni i krajnje vulgarni Zuckerov humor ima dosta slicnosti sa SVI SU LUDI S MARY, komedijom koja je iste godine, suprotno ocekivanjima, zavrsila kao megahit godine. U svakom slucaju, neuspjeh filma je pokopao karijeru glavne glumice Yasmine Bleeth, no to vjerojatno nije slucaj s dvoje glavnih glumaca - Treyom Parkerom i Mattom Stoneom, koji su sirokoj publici poznatiji kao tvorci urnebesne animirane serije SOUTH PARK. Iako je to njihov prvi ozbiljniji nastup pred kamerama, Parker i Stone odaju dojam pravih profesionalaca, dostojnih mjesta medju holivudskim starinama koje se ocito pod stare dane ocito zabavljaju glumeci u ovako sasavim komedijama. No, iako je humor, kao i obicno u ovakvim slucajevima, neujednacen i sto se neki stosevi ponavljaju, PUN POGODAK ima vise pluseva nego minusa. Medju pluseve spada i to sto film nije uobicajena bezoblicna smjesa parodija na razlicite filmove, nego se ispod vulgarnih stoseva krije sasvim ozbiljna, ali i duhovita satira na apsurde u americkom profesionalnom sportu. No, bilo kako bilo, americka publika nije imala bas previse razumijevanja za to, ali to ne znaci da bi PUN POGODAK trebao trunuti na policama nasih videoteka.