LJUBAV JEDNE ZENE

TUMBLEWEEDS

Danasnje gledatelje izraza "nezavisni film" asocira na sitne kriminalce, par vrecica droge i raskomadane leseve. S druge strane, u vecini slucajeva su se nezavisni, niskobudzetni filmovi ipak prije bavili mnogo jednostavnijim temama - obicnim, malim ljudima i njihovim svakodnevnim problemima. LJUBAV JEDNE ZENE, debitantski rad americkog glumca Gavina O'Connora, spada u ovu drugu skupinu. Temeljen na poluautobiografskom scenariju O'Connorove supruge Angele Shelton (od koje se, ironijom sudbine, O'Connor rastao tokom snimanja filma), ovaj je film jednostavna prica koja je uspjela na juris osvojiti kriticare na Sundance festivalu. Na zalost, jednostavnost koncepta, kao i cinjenica da je O'Connorov rad imao ogranicenu distribuciju, navela je velike holivudske studije da formulu kopiraju u slicnom, ali mnogo skupljem i vecim zvijezdama opremljenom filmu ANYWHERE BUT HERE Waynea Wanga, kojeg jos nismo vidjeli (a mozda je i bolje tako, s obzirom na katastrofalne kritike). Dok se O'Connor uspio nametnuti, steta je vec bila nacinjena - lisen publike umorne od istog koncepta, morao se zadovoljiti s "oskarovskom" nominacijom za svoju glavnu glumicu Janet McTeer, koju su unaprijed, i s pravom, proglasili autsajderom.

Na pocetku filma upoznajemo Mary Jo Walker (McTeer), dobro drzeci komad zene u kasnim 30-tima, koja nakon svadje napusta svog pijanog momka i odlucuje potraziti srecu u nekom drugom gradu i saveznoj drzavi. Za njenu 12-godisnju kci Avu (Brown) takav razvoj dogadjaja nije nimalo neocekivan, s obzirom da Mary Jo pokazuje nesretnu tendenciju da kao muskarce svog zivota odabire tipove za koje se nakon par mjeseci ispostavi da su alkoholicari, narkomani, nasilnici, patoloski ljubomorni ili nesto slicno. Umorna od stalnog seljakanja sirom Amerike, mucena astmom i vodjena zeljom da se konacno skrasi na jednom mjestu, Ava uspije nagovoriti svoju majku da se presele u San Diego u Kaliforniji. U pocetku sve izgleda dobro - Mary Jo dobija posao telefonistice, a Ava ulogu Romea u skolskoj predstavi. No, kada Mary Jo slucajno sretne Jacka (O'Connor), ljubaznog i sarmantnog kamiondziju kojeg je upoznala na putu, stvari ce ponovno krenuti ustaljenim tokom - majka i kci se sele u Jackovu kucu i samo je pitanje vremena kada ce se sve zavrsiti. No, ovaj put je Ava spremna uciniti sve ne bi li svoju majku uspjela zadrzati na jednom mjestu.

Moze se odmah reci da LJUBAV JEDNE ZENE nije film koji ce uci u filmske antologije ili dozivjeti kult-status. Prije svega, za O'Connora se vidi da je rijec o reziseru- debitantu koji "nezavisni" karakter filma nastoji potcrtati precestom i ne posve smislenom upotrebom kamere "iz ruke". S druge strane, O'Connor je bio mnogo vjestiji u izboru glumaca, ukljucujuci samog sebe, koji su uspjeli kompenzirati njegov nedostatak rezijske vjestine i omoguciti ta prica tece jednostavno i da gledateljima ni u jednom trenutku nije dosadno. Tu, svakako, najvise pohvala zasluzuje Janet McTeer, koja ne samo sto je simpaticnim ucinila lik neodgovorne majke, nego i do savrsenstva savladala juznjacki naglasak. 12-godisnja Kimberly Brown je, pak, isto tako sjajna kao dijete koje je, stecajem okolnosti, zrelije od svojeg roditelja - jednako je uvjerljiva u scenama u kojoj vlastitoj majci dijeli "packe" i onima u kojima se rasplace zbog ukradenog hrcka. No, pravi se glumacki biser filma moze pronaci u Jayu O. Sandersu, karakternom glumcu specijaliziranom za uloge negativaca, koji je ovdje vrlo dobar kao tihi, samozatajni ali dobronamjerni kolega s posla. Vrlo dobra gluma znatno pomaze opcem dojmu o filmu, koji, osim O'Connorove ne bas dobre rezije, pati i od nepotrebnih kiseja, ne bas najsretnije zamisljenog hepi enda te nespretnih pokusaja humora. No, sve u svemu, LJUBAV JEDNE ZENE se moze pogledati kao simpatican filmic te jedan od rijetkih primjera "nezavisnog" filma primjeren obiteljskoj publici.