MARTHA, VOLIMO TE

MARTHA, MEET FRANK, DANIEL AND LAURENCE

THE VERY THOUGHT OF YOU

Iskusniji citatelji ovih recenzija su vjerojatno vec zakljucili kako nema zanra kojeg autor ovih redova tako strastveno prezire kao romanticne komedije. No, ti isti citatelji su takodjer svjesni da moje zanrovske predrasude nikada nisu dosegle takvu razinu da bih na neki film unaprijed odbacio samo zbog zanrovskog odredjenja. Sanse za tako nesto su jos manje kada je u pitanju romanticna komedija koja, na ovaj ili onaj nacin, izlazi iz okvira holivudskih kliseja koji su tom zanru donijeli tako losu reputaciju. Jedan takav primjer mogla bi biti i MARTHA, VOLIMO TE, niskobudzetna britanska romanticna komedija Nicka Hamma, koju domaci distributer "Blitz" moze istaci kao primjer uspjeha u kreativnom prevodjenju naslova (hrvatski prijevodi THE VERY THOUGHT OF YOU i MARTHA, MEET FRANK, DANIEL AND LAURENCE bi bili prilicno nezgrapni za domacu publiku).

Radnja zapocinje jednog jutra u Londonu kada Laurence (Fiennes), mladi instruktor bridza, napusta svoj stan i koristi priliku da posjeti svog susjeda dr. Pedersena (Winstona) koji je psihijatar. Tokom maratonske seanse ce Laurence poceti opisivati trodnevne traumaticne dogadjaje od koji su otpoceli na drugom kraju svijeta. Martha (Potter) je mlada i privlacna djevojka iz Minneapolisa koja je nezadovoljna jednolicnom kolotecinom svog zivota te je skupila sve sto ima i kupila kartu za London, gdje bi trebala zapoceti nov zivot. U roku od samo dvadeset cetiri sata ce sarmantna Amerikanka u nizu nepovezanih dogadjaja upoznati ne samo Laurencea, nego i dvojicu njegovih najboljih prijatelja iz djetinjstva - bogatog glazbenog producenta Daniela (Hollander) i propalog glumca Franka (Sewell - i, naravno, sve ih oboriti s nogu. Iako tri muskarca nisu svjesni da su do usiju zaljubljeni u istu djevojku, to ce svejedno predstavljati izazov njihovom dugogodisnjem prijateljstvu.

Ovaj film, na prvi pogled, vjerno slijedi kliseje romanticne komedije, temeljeci zaplet ne na jednom, nego na cijeloj seriji dogadjaja koji prkose ne samo zakonima vjerojatnoce nego i zdravom razumu. No, scenarist Morgan neuvjerljivost pocetne postavke uspjesno kompenzira zivotnoscu i zaokruzenoscu likova, pogotovo one koje tumace vrlo dobri britanski glumci Tom Hollander i Rufus Sewell. Ovom potonjem uloga cinicnog luzera neobicno dobro lezi, s obzirom da je reputaciju stvorio glumatajuci romanticne junake u povijesnim dramama. Joseph Fiennes, brat mnogo poznatijeg Ralpha je takodjer reputaciju stvorio tumaceci likove u slicnim filmovima (ZALJUBLJENI SHAKESPEARE, ELIZABETH), ali ipak mu je nedostajala adekvatna karizma da bi se njegov izlet u vode romanticne komedijice mogao nazvati uspjesnim. Sva trojica su, dakako, u sjeni Monice Potter, mlade americke glumice koja nakon niza filma u kojima je sluzila kao ukras, odnosno djevojke i supruge glavnih junaka (CON AIR, PATCH ADAMS) po prvi put briljira u naslovnoj ulozi, pokazujuci sarm i vjestinu nakon koje bi se sve Julie Roberts, Meg Ryan i Sandre Bullock ovog svijeta mogle sakriti u misju rupu. No, ni ona ne bi mogla spasiti ovaj film da reziser Hamm nije bio spreman na par zanimljivih eskperimenata - poput nelinearne strukture i koristenja razlicitih perspektiva u tretiranju jednog tog istog dogadjaja. Te tehnike, dosada iskljucivo koristene u tarantinovskim crnim komedijama, ovdje su se pokazale prilicno osvjezavajucim. Hamm je, za razliku od svog kolege Richarda Michella u JA U LJUBAV VJERUJEM, takodjer znao skratiti film na pravu mjeru, tako da ce ova neobavezna limunadica opravdati 88 minuta provedenih u kinu.