GLINENI GOLUBOVI

CLAY PIGEONS

Clayu Pigeonsu (Phoenix), skromnom automehanicaru iz malog grada u Montani, zivot se pretvorio u pakao nakon ljubavne veze s privlacnom, ali droljkastom Amandom (Cates). Ona je, naime, supruga njegovog najboljeg prijatelja Earla (Spoerleder) koji u nastupu ljubomore izvrsi samoubojstvo, ali ne prije nego sto je namjestio dokaze koji za njegovu smrt okrivljuju Claya. Siroti Clay je nakon skrivanja Earlovog lesa prisiljen skrivati jos jedan, nakon sto se ispostavilo da patoloski ljubomorna Amanda ne podnosi bas najbolje njegovo petljanje s lokalnim konobaricama. Svemu tome treba dodati i lokalnog serifa Mooneya (Wilson), kojemu je Clay simpatican, ali koji nikako ne moze ignorirati njegovu povezanost s tim ubojstvima i nestancima. Jedini koji ma razumijevanja za Clayeve probleme je zivopisni kauboj Lester Long (Vaughn) koji je nedavno dosao u grad i brzo se sprijateljio s Clayem. No, njihovo prijateljstvo dolazi na kusnju kada se ispostavi da Lesterovo prisutstvo po mnogim obliznjim gradovima koincidira s nizom ubojstava i nestanaka koje istrazuje FBI-jev tim na celu s agenticom Dale Shelby (Garofalo).

Producentska tvrtka Scott Free je ovaj projekt povjerila mladom reziseru Davidu Dobkinu koji je, poput njenih osnivaca - brace Ridleya (OSMI PUTNIK, BLADE RUNNER) i Tonyja Scotta (PRLJAVI IGRAJU PRLJAVO, PRAVA ROMANSA) - svoj zanat naucio na reklamama i video-spotovima. No, videospotovsko porijeklo autora se gotovo i ne vidi u ovoj niskobudzetnoj crnoj komediji koja mnogo vise duguje Quentinu Tarantinu. Tarantinovska formula, koja se svodi na spoj crnog humora, krvoliptanja i pop-referenci, ovdje je osvjezena smjestanjem u ruralni ambijent i koristenjem country soundtracka. Na zalost, iako je film napucio zivopisnim likovima i zanimljivim situacijama, scenarist Healey nije imao adekvatno rjesenje za finale filma, koje je zbog toga prerazvuceno i neuvjerljivo. Glumci su, sa svoje strane, vise nego dobri - Phoenix i Vaughn ponavljaju svoju dobru suradnju iz VISE SILE, a Janeane Garofalo je vrlo dobra agentica FBI, isto kao i Wilson kao naizgled priprost, ali ispod povrsine promocuran lokalni policajac. Ipak, najprijatnije iznenadjenje je Britanka Georgina Cates, ciji je lik krvolocne nimfomanke potpuno razlicit od lika pristojne americke curice koju smo upoznali u VOJNICKOJ LJUBAVNOJ VARCI. No, usprkos tome, ovaj film nije bas najuspjesniji i Dobkinu ce trebati itekako raditi da bi stekao renome svojih, ionako cesto precijenjenih, mentora.