INVAZIJA

ROBIN COOK'S "INVASION"

Meteorska kisa koja je zasula grad Phoenix u Arizoni iza sebe je ostavila hrpu neobicnog crnog kamenja. Svi koji dodju u kontakt s tim kamenjem obolijevaju od simptoma nalik na gripu, ali nitko osim lijecnice dr. Moran (Cattrall) nije zbog toga previse uznemiren, jer je bolest u pravilu kratkotrajna i iza sebe ne ostavlja nikakve vidljive posljedice. No, srednjoskolska nastavnica Cassy Winslow (Gayheart) primjecuje kako njen momak Beau Stark (Perry) nakon bolesti jednostavno vise nije isti - izgleda odsutno, cudno se ponasa, ali najvise pada u oci to sto se na ulici susrece i dugo razgovara s ljudima koje nikad nije vidio u zivotu. Pokusavajuci pronaci razlog tog ponasanja Cassy otkriva uzasnu istinu - kamenje je aktiviralo virus pomocu kojeg vanzemaljci upravljaju ljudskim tijelima i polako ali sigurno preuzimaju kontrolu nad planetom. Cassy, dr. Moran i jos nekoliko nezarazenih ce se pokusati oduprijeti invaziji, iako su njihovi izgledi gotovo nistavni.

Ova cetverosatna mini-serija, koja je bitno skracena u video-izdanju, temelji se na romanu Robina Cooka, pisca cija je reputacija izgradjena na romanima iz specificnog zanra medicinskog trilra, pri cemu su zapleti cesto bili na rubu SF-a. INVAZIJA je taj rub presla, ali rezultat tog izleta je zaplet koji, u najmanju ruku, nije bas previse originalan. Naime, Cook u svom romanu se obilato koristi zapletima i situacijama dobro poznatima iz klasicnog SF-filma INVAZIJA TJELOKRADICA. Samo po sebi to i nije neki veliki problem, s obzirom da su Robert Rodriguez i Kevin Williamson nedavno s DOSJEOM ALIEN pokazao kako se i taj naizgled otrcani zaplet moze osvjeziti modernom i mastovitom obradom. Problem je u tome sto scenarist O'Bannon i reziser Mastroianni nemaju talent prethodne dvojice, te film nimalo produhovljeno vode po "kanonima" americke TV-produkcije. Nista nas u filmu ne moze pretjerano iznenaditi, svi dogadjaji su unaprijed poznati, ukljucujuci maksimalno predvidljivi i isforsirani rasplet. Iako se pojedini glumci (Gayheart, Polito) trude nesto napraviti od svojih kartonskih likova, vecini njih, poput Lukea Perryja, bilo je jasno kako je INVAZIJA izgubljen slucaj. Jedina pozitivna stvar u filmu jesu specijalni efekti, ali radi njih se doista ne isplati gubiti vrijeme na ovaj film.