PUSHING TIN
U danasnjem svijetu tesko da itko ima takvu moc odlucivanja o zivotu i smrti kao kontrolori leta, s obzirom da njihova najmanja pogreska moze znaciti smrt stotina ljudskih bica. Biti svakodnevno izlozen takvoj odgovornosti nije mala stvar, pogotovo ako je radno mjesto kontrola leta za grad New York, gdje se dnevno mora nadgledati slijetanje cak 7000 razlicitih letjelica. Stoga ne cudi sto su mnogi kontrolori leta skloni alkoholu, drogi, depresiji, promiskuitetu, razvodu brakova i slicnim patoloskim oblicima ponasanja. No, Nick Falzone (Cusack) zvani "Zona" nije jedan od njih - njegova virtuoznost u navodjenju aviona se ogleda u lakoci s kojom odrzava dobre odnose sa svojom suprugom Connie (Blanchett). Zbog svega toga je stekao postovanje svojih manje karizmatickih kolega koji ga smatraju svojim nesluzbenim vodjom. No sve ce se promijeniti kada se u kontrolnom tornju pojavi novo lice, Russell Bell (Thornton), tajanstveni, sutljivi neznanac koji po cijenu riskantnih manevara avione navodi da slijecu na vrijeme. Falzone nije toliko neugodno iznenadjenje Russellovim kontroverznim metodama, koliko cinjenicom da mu je potkopao autoritet. Njihovo profesionalno suparnistvo dobija i romanticni aspekt - u nastojanju da sazna sto je moguce vise o svom suparniku, Falzone ce se zbliziti s njegovom mladom i privlacnom, ali i alkoholu sklonom suprugom Mary (Jolie).
KONTROLORI LETA je djelo britanskog rezisera Mike Newella koji je u svojim prethodnim radovima pokazao kako sklonost za neobavezne komedijice (CETIRI VJENCANJA I SPROVOD) tako i za mrtvacki ozbiljne drame o profesionalnom stresu (DONNIE BRASCO). Zbog toga, kao i zbog neobicne teme, ovaj je film imao prilicno izglednu perspektivu. Tome treba dodati i vise nego prvoklasnu glumacku ekipu koje predvodi John Cusack, vjecni neurotik americkog filma koji ovdje, barem u prvom dijelu, glumata kulera. Cusacku je vise nego odlican partner Billy Bob Thornton, jedan od danas najboljih americkih epizodista (OSTRICA ZLOCINA, TRAVA), koji je dao jos jednom pokazao svoje vrhunsko umijece glumeci tihog, sutljivog ali sposobnog tipa. Ovogodisnja dobitnica "Oscara" Angelina Jolie, pak, ovaj put vise impresionira pokazivanjem svojih mlijecnih zlijezda nego nekom posebnom glumackom vjestinom. Daleko je bolji posao obavila australska glumica Cate Blanchett, cija je transformacija u italoamericku kucanicu veliko postignuce nakon totalno drukcije uloge koju je bila tumacila u ELIZABETH. No, sve te fine elemente je trebalo pokrpati u neku suvislu cjelinu, a to u KONTROLORIMA LETA nije slucaj. Scenaristi Glen i Les Charles, koji su svojevremeno radili na TV-seriji KAFIC UZDRAVLJE, ocito nisu u stanju od niza simpaticnih malih anegdotica napraviti suvisli film s zapletom, radnjom i raspletom. Naprotiv, sto film dulje traje, to se niti radnje vise gube, da bi sve eskaliralo u finalu koje nam prilicno neuvjerljivo servira uobicajene holivudske formule heroizma, moralne preobrazbe i hepienda. Kada film konacno zavrsi ostaje nam gorak ukus zbog niza dobrih talenata koji su protraceni na film koji je mogao biti daleko bolji.
(c)2000 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos