10 RAZLOGA ZASTO TE MRZIM

10 THINGS I HATE ABOUT YOU

Bianca Stratford (Oleynik) je najljepsa i najpopularnija ucenica srednje skole u Padui, te objekt zudnje gotovo svih muskaraca u skoli, pri cemu izuzetak ne predstavlja ni tek prispjeli novi ucenik Cameron James (Gordon-Levitt). Bianca bi, pak, rado prohodala s jednako popularnim Joeyem Donnerom (Keegan), ali joj to prijece stroga pravila ponasanja u kuci Stratfordovih. Njen otac Walter (Miller) je po struci ginekolog te ozbiljno uplasen da bi mu vlastita kci mogla postati pacijentom, stoga su svi izlasci zabranjeni, barem dotle dok slican zahtjev ne postavi njena starija i zrelija sestra Kat (Stiles). Problem je u tome sto je Kat mrzovoljna pseudofeministica koja koristi svaku priliku da izjavi kako mrzi muski rod. Vezanim zajednickim interesima, i uz savjetnicku pomoc Michaela Eckmana (Krumholtz), Joey i Cameron se za pomoc obracaju Patricku Veroni (Ledger), dezurnom skolskom mangupu. On bi sa svojim buntovnickim sarmom nestasnog djecaka trebao zavesti Kat, izvesti je na sudar i tako osloboditi Biancu. Plan uspijeva, no komplikacije nastaju kada Patrick shvati kako je i sam zaljubljen u Kat.

Trendu modernih adaptacija Shakespearovih tekstova su svoj skromni doprinos dali i autori ovog filma, koji pripada danas izuzetno popularnom zanru teen komedija. Scenaristice McCullah Lutz i Smith su prilicno uspjesno prenijele radnju iz renesanse Italije u suvremeni Seattle, a sve to se doima prilicno svjeze, cak i u tisucu puta vidjenom okruzju americke srednje skole. Likovi mozda na prvi pogled izgledaju poput stereotipova iz teen filmova, ali je vjernost Shakespeareovom tektu i karakterizaciji ipak nadisla te nedostatke. Humor je prilicno inteligentan, takoder iznad zahodskih standarda koje nude proizvodi poput AMERICKE PITE. Glumci, pogotovo mlada Julia Stiles, su se dosta potrudili, a ni starkelje u epizodnim ulogama nista ne zaostaju, poput Allison Janney kao prilicno zivopisni skolski psiholog. Pri castingu i davanju imena reziser Gil Junger (kojemu je nakon uspjesne TV-karijere ovo prvi veci filmski projekt) se ocigledno dosta zabavljao - jedan je lik nazvan po Jamesu Cameronu, a David Krumholtz i Heath Ledger izgledaju kao svojevrsne teen inacice Martina Scorsesea i Harveya Keitela. 10 RAZLOGA ZASTO TE MRZIM mozda nije dubokoumni holivudski proizvod, ali je dovoljno inteligentan, zabavan i drazestan da dobije iznadprosjecnu ocjenu. I dojam je dodatno poboljsan s nemontiranim ali svejedno sarmantnim scenama koje se mogu vidjeti poslije odjavne spice.