[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

ZIVOT

LIFE

Godine 1932. sitni kriminalac Ray Gibson (Murphy) osim crne boje koze nema nista zajednicko s bankovnim cinovnikom Claudeom Banksom (Lawrence) - sve dok se ne ispostavi da obojica duguju novac harlemskom gangsteru Spankyju (James). Da bi otkupili dug i spasili svoje zivote, njih dvojica pristaju otici u Misssissippi nabaviti ilegalni alkohol za Spankyjevu krijumcarsku organizaciju. Proslava uspjesno obavljenog posla u lokalnom baru im prisjedne kada ih na kartama opeljesi varalica Winston Hancock (Williams), kojeg iste veceri ubije korumpirani serif Pike (Vaughn) i dvojici svoj zlocin namjesti dvojici naivnih njujorskih crnaca. Posto su i ubojice i zrtve crnci, sudstvo tadasnjeg Mississippija je velikodusno i umjesto elektricne stolice im uvaljuje dozivotni zatvor. Slijedecih nekoliko desetljeca ce Ray i Claude provesti ne iza resetaka, nego na zatvorskim farmama i slicnim drzavnim privrednim poduzecima u kojima pretezno crna zatvorska populacija sluzi poput robovske radne snage. Iako su sanse za oslobadanje nikakve, a sanse za uspjesan bijeg jos manje, i Ray i Claude sanjaju o slobodi, a njihova dugogodisnja mrznja s vremenom prerasta u iskreno prijateljstvo.

Scenariste Ramseya i Stonea, isto kao i rezisera Teda Demmea valja pohvaliti zbog hrabrosti da se uhvate u kostac s prilicno nepopularnom i depresivnom temom - prikazom zivota ljudi koji su neduzni osudeni da ostatak zivota provedu iza resetaka. U vecini takvih filmova junaci relativno brzo izadu iz te nevolje, dok ovdje imamo priliku vidjeti sto se uistinu dogada s ljudima koji ostanu u zatvoru do kraja zivota. Ramsey i Stone su jos hrabriji zbog toga sto su tu depresivnu temu iskoristili kao podlogu za komediju, te sto su izbjegli uobicajene holivudske stereotipove o rasistickom Jugu - sustav jest rasisticki, ali cak i likovi koji su jasno identificirani kao rasni bigoti imaju trunku humanosti, pogotovo narednik Dillard, kojeg odlicno glumi Nick Cassavettes. Na zalost, reziser Demme, iako je na raspolaganju imao izvrsne komicarske talente Eddieja Murphyja i Martina Lawrencea (i izvrsne maskere koji su uvjerljivim ucinili starenje njihovih likova kroz desetljeca) nije od ovoga uspio napraviti koherentnu komediju. Prvi dio je previse farsicno-nostalgicna freska crne Amerike u posljednjim godinama prohibicije (koja dosta podsjeca na Murphyjevu grozotu od komedije zvanu HARLEMSKE NOCI), drugi dio je pak, simpaticna crna komedijica, dok je finale ultrasentimentalna, ljigava i krajnje neuvjerljiva drametina lisena bilo kakvog smijeha. Previse farsican da bi bio ozbiljna zatvorska drama, a previse ozbiljan da bi bio luckasta komedija, ZIVOT je zapao u zanrovsku provaliju iz koje ne moze nikako dobiti vise nego prolaznu ocjenu.

  • ocjena: podnosljiv (+)

    (c)2000 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos