DRUGA SESTRA

THE OTHER SISTER

Nakon sto je deset godina provela u specijalnoj skoli za djecu "s poteskocama u razvoju", 18-godisnja Carla Tate (Lewis) se vraca u San Francisco, u kucu svojih roditelja - bogatih poslovnih ljudi Elizabeth (Keaton) i Radleya Tatea (Skeritt). Njena je majka uvjerena kako je upravo roditeljski dom i bogatstvo obitelji nacin da svoje retardirano dijete zastiti od vanjskog svijeta. No, Carla misli suprotno - uvjerena je da moze zavrsiti "normalnu" skolu, pa joj na njeno inzistiranje, i posredovanje nesto manje skepticnog oca, roditelji ispunjavaju zelju. Nesto kasnije Carla inzistira na vlastitoj stambenoj nezavisnosti, pa joj roditelji nevoljko iznajme stan. U politehnickoj skoli ona slucajno upoznaje Daniela MacMahona (Ribisi), simpaticnog mladica koji je takodjer retardiran. Njih dvoje zapocinju ljubavnu vezu, a kada zato sazna majka dolazi do konflikta - i to ne zbog mladiceve retardiranosti, koliko zbog njegovog siromastva.

Izrazi kao "secerlema" i "limunada" ne stoje nicemu tako dobro kao opusu holivudskog scenarista i rezisera Garyja Marshalla, poznatog po svom superhitu ZGODNA ZENA, ali i nevjerojatnim kolicinama saharina i sentimentalne "ljige" kojima puni sadrzaje svojih filmova. DRUGA ZENA, svojevrsna romanticna varijacija na temu KISNOG COVJEKA, nimalo ne odskace od takve formule - malo ljubavne price, malo protagonista koje dijele socijalne barijere, mnogo saharina i obvezni hepi end. Svemu tome treba dodati i posve nepotrebni i neuvjerljivi motiv homofobije od koje pati Carlina majka - valjda uvaljen zato da se autori "uvuku" mocnom gay establishmentu; i to uspjesno, sudeci po tome kako su film u zvijezde digli kriticari iz San Francisca. No, film od hipoglikemicnog sadrzaja spasava izvrsna glumacka postava. Prije svega valja pozdraviti Juliette Lewis, jednu od najperspektivnijih mladih americkih glumica (RT STRAHA, CUDNI DANI), koja se po prvi put vraca na ekrane nakon visegodisnje pauze izazvane lijecenjem u klinici za odvikavanje od kokaina. Lewis je vec ranije glumila retardirani lik (u filmu KALIFORNIA), ali je ovdje njen lik bitno razlicit i mnogo slozeniji. Njen partner Giovanni Ribisi (SPASAVANJE VOJNIKA RYANA, TAJNI ODRED) takodjer je svojevremno bljesnuo glumeci retardirani lik (D.P.O. u istoimenoj epizodi DOSJEA X), no i on daje prilicno drukciji lik. Skeritt, Keaton i Elizondo, pak, vrlo su dobri epizodisti. Film je na trenutke pomalo razvucen, rasplet je vise nego predvidljiv, ali u svojoj sustini ovaj film je zanatski dobro odradjen filmski proizvod za dizanje raspolozenja. DRUGA SESTRA ce pogotovo dobro doci kao melem na ljutu ranu onim gledateljima koji su ostali previse deprimirani ili uvrijedjeni crnilom filmova kao sto je KLUB BORACA.