GRAVESEND

Gravesend je sumorna cetvrt u Brooklynu u kojoj zive Zane (Tucci), Ray (Parducci), Chicken (Malloy) i Mikey (Brandise) - cetvoro tinejdzera koji zivot provode konzumirajuci alkohol, drogu i baveci se sitnim kriminalom kako bi mogli nastaviti takav nacin zivota. Svaku subotnju vecer provode u podrumu Rayeve kuce, ali jednom u svadji Zane slucajno ustrijeli Rayevog starijeg brata. Jedini koji im moze pomoci da se rijese lesa jest lokalni "cistac" - domar i narkoman Jo Jo (Aquilino), koji je spreman ponuditi svoje usluge za nekih 500 US$. Ostatak veceri ce cetvoro prijatelja provesti pokusavajuci pronaci taj novac, ali ce svi ti napori dovesti do povecanog bodycounta kao i do tenzija u medjusobnim odnosima.

Kada je Salvatore Stabile, 19-godisnji propali student filmske akademije na njujorskom sveucilistu, zapoceo rad na GRAVESENDU, raspolagao je s jedva 5000 US$ budzeta, koje je do kraja uspio podignuti na nekih 65000 US$. Takav pothvat je izazvao velike simpatije kako medju nezavisnim producentima, tako i medju art-snobovima, pa je Oliver Stone stao iza medijske promocije projekta. Naravno, Stabilea valja pohvaliti zbog njegovog truda, ali rezultat je daleko ispod standarda koje su sa slicnim budzetima postavili Robert Rodriguez i Kevin Smith. Film ima svojevrsni sarm surovog, naturalistickog prikaza svakodnevnice na ulicama velikih americkih gradova, koje je odlicno pokupila kamera umirovljeng policajca Josepha Dell'Ollia, te odlicno odglumljene likove antipaticnih momaka. Ali, nakon 15 minuta film postaje sve vise dosadan - previse je ponavljanja, replike su neduhovite, situacije predvidljive, a Stabileova naracija je neproduhovljena i krajnje iritantna. Na kraju sve zavrsava u bedastoj, ali predvidljivoj eksploziji nasilja (koje nije bas ni spektakularno, s obzirom na mali budzet). Stabileov film je mozda veliko osobno dostignuce, ali cak i fanovi nezavisnog filma nece imati previse razloga da njega trose sat i pol vremena zivota.