EDTV

Televizijski kanal "True TV" se nasao u financijskoj nevolji, i njegov ocajni direktor Whitaker (Reiner) je spreman prihvatiti svaku, pa i najbizarniju ideju da podigne gledanost. Jednu takvu ideju mu nudi beskrupulozna producentica Cynthia Topping (De Generes) - emisiju koja bi se sastojala od toga da tim kamermana 24 sata dnevno i 7 dana tjedno snima svakodnevnicu jednog obicnog covjeka. Nakon niza audicija izmedju gomile kandidata izabran je Ed Pekurny (McConaughey), skromni prodavac u video-klubu koji je sve uspio sarmirati naglaskom iz svog rodnog Teksasa. U pocetku program je prilicno dosadan, ali se sve mijenja kada Ed svojem bratu Rayu (Harrelson) preotme djevojku Shari (Elfman). Program odjednom postane veliki hit, Ed najveca zvijezda, ali se Edu s vremenom to sve manje svidja. Naime, stalno prisustvo kamermana izaziva raspad njegove veze sa Shari, i Ed shvaca da vise nema privatnog zivota. Kada Ed pokusa prekinuti program, shvatit ce da se pohlepni studio nece tek tako lisiti svoje zlatne koke.

Gotovo je nemoguce govoriti o EDTV van konteksta TRUMAN SHOWA, filma koji je imao slicnu temu. Naravno, to znaci da se EDTV tesko moze nazvati originalnim, barem sto se koncepta tice. I, naravno, scenarij Lowella Ganza i Babaloo Mandela nije nimalo originalan, odnosno temelji se na pet godina starom francuskom filmu. Neoriginalnost scenarija mozda i ne bi bila problem da ga je kojim slucajem rezirao netko sklon nekonvencionalnim tehnikama. No, bivsi glumac Ron Howard (APOLLO 13, UCJENA) se dokazao iskljucivo kao zanatlija nesposoban da izadje iz okvira onoga sto mu producenti stave pod nos. U slucaju EDTV Howard je radio sto je bolje mogao, ali nije uspio rijesiti glavnu scenaristicku dilemu - da li je film razorna satira danasnje svemoci televizije ili standardna romanticna komedija. Rezultat te konfuzije je naravno, najblaze receno, neujednacena razina humora, odnosno prilicno malen broj stoseva koji ce nas uistinu nasmijati. Kao i obicno, scenaristicko mediokritetstvo se najbolje vidi u totalno neuvjerljivom ali uobicajeno predvidljivo zavrsetku koji je postao otrcan jos u vrijeme Franka Capre. Sto se glumaca tice, oni su manje-vise O.K., pogotovo oni epizodni (s izuzetkom Elizabeth Hurley). Matthew McConaughey, koji tumaci glavnog junaka, je solidan, iako ga je tesko zamisliti kao obicnog covjeka s obzirom na njegovu manekensku pojavu. Ellen De Generes ovdje nije iritantna kao obicno, ali su dojam pokvarili scenaristi, nastojeci osvijetliti njen negativni lik pred kraj filma - u danasnjem "politicki korektnom" Hollywoodu izgleda ne samo da homoseksualni likovi ne smiju biti negativci, nego cak ni likovi koje glume homoseksualci. Sve u svemu, EDTV ima par svijetlih trenutaka, ali se za tih par svijetlih trenutaka uglavnom ne isplati provesti dva sata pred ekranom.