WING COMMANDER: BITKA ZA SVEMIR

WING COMMANDER

U 26. stoljecu covjecanstvo je, nakon gotovo pet stoljeca sirenja galaksijom, naletjela na neprijateljsku rasu Kilrathija, sto je dovelo do rata. U jednoj od bitaka Kilrathi su se docepali NAVCOM-a, supertajnog navigacijskog uredjaja Zemaljske Konfederacije koji bi njihovoj floti omogucio da skace kroz prostorno-vremenske prolaze i napadne Zemlju dva sata prije nego sto bi glavnina snaga Konfederacije bila u mogucnosti intervenirati. Jedina nada za spas Zemlje je nosac "Tiger's Claw", cijemu je kapetanu Paulu Geraldu (Prochnow) zapovijedjeno da pokusa zadrzati visestruko nadmocne Kilrathije. Zajedno sa zapovijedi, kapetan teretnog broda "Palladin" Taggart (Karyo) sa sobom je doveo dvoje novih pilota - uobrazenog Todda "Manijaka" Marshalla (Lillard) i Christophera "Mavericka" Blaira (Prinze), koji pati zbog toga sto podrijetlo vuce od Hodocasnika - ljudi koji su mutacijom stekli urodjenu moc svemirske navigacije. Hodocasnici i njihovi potomci su predmetom nepovjerenja i diskriminacije, a Blair uz to ima problema i s zapovjednicom lovackog vinga Jeanette "Angel" Deveraux (Burrows), koja mu se, usprkos toga, pocela svidjati.

Filmovi temeljeni na video-igrama najcesce zavrse kao totalno smece, ali WING COMMANDER je, za razliku od njih, ipak imao neki filmski pedigre. Naime, hvaljena simulacija svemirskog ratovanja Chrisa Robertsa je dozivjela nekoliko nastavaka u kojima su po prvi put demonstirane nove mogucnosti digitalne tehnologije, odnosno koristeni zivi glumci za snimanje igranih scena. Te su scene, koje je rezirao sam Roberts, dobro dosle Marku Hamillu da prvi put nakon Lucasove trilogije dodje u srediste pozornosti glumeci porucnika Blaira, glavnog junaka igre (u filmu posudjuje glas kompjuteru). No film je, dakako, prosao mnogo gore od igre, s obzirom da je doceka na noz od kritike, a mnogi su se natjecali tko ce ga sto mastovitije proglasiti najgorim proslogodisnjim proizvodom iz Hollywooda. Kriticari su s pravom zapazili kako van konteksta igre, Robertsovi likovi i univerzum izgledaju isprazno, maksimalno klisejizirano i nimalo uzbudljivo. Scenarij Kevina Droneya potcrtava tu ispraznost s najblesavijim mogucim dijalogom maksimalno predvidljivim situacijama. Nimalo ne pomazu ni glavni junaci - teen zvijezde Freddie Prinze Jr. (ONA JE SVE TO) i Matthew Lillard (VRISAK) - ciji je nedostatak elementarnog glumackog talenta kristalno jasan s obzirom da im drustvo pravi sijaset odlicnih britanskih i neamerickih karakternih glumaca (Suchet, Karyo, Prochnow, Warner), a i nova britanska uzdanica Saffron Burrows (koju bismo uskoro trebali vidjeti u DEEP BLUE SEA) je ovdje vise od lijepog lica. Dojam popravlja to sto su specijalni efekti vise nego odlicni, a i film je dovoljno kratak da ne postaje previse dosadan. Iako mnogo bolji nego sto bi se to dalo zakljuciti po kriticarskom vitriolu, ovo je ipak konfekcijski i nimalo produhovljeni proizvod - moderna inacica BATTLESTAR GALACTICE, koja, sama po sebi nije bila nesto originalno. Rezultat je bljedunjav filmcic kojeg nije steta propustiti, a koji ce nam, ako ga pogledamo, brzo ispariti iz pamcenja.