[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

OKRUTNE NAMJERE

CRUEL INTENTIONS

OKRUTNE NAMJERE nisu imale bas previse srece s filmskim kriticarima, i to imaju zahvaliti odredjenim objektivnim okolnostima. Prvo, rijec je o remakeu, a remakeovi su danas, ma sto bezidejni holivudski producenti mislili, nepopularni. Da stvar bude gora, rijec je o remakeu izuzetno hvaljenog Frearsovog filma OPASNE VEZE iz 1988. godine, sto su mnogi kriticari smatrali svetogrdjem. Nadalje, taj remake radnju temeljenu na klasicnom romanu iz 18. stoljeca smijesta u nase vrijeme, a posljednji takav pokus, OPASNE VEZE Rogera Vadima iz 1960. godine, nije bas najsretnije zavrsio. Konacno, glavni junaci su tinejdzeri koje tumaci cijela jedna ergela mladjahnih glumaca koje smo dobro upoznali u posljednjih par godina. Samim time sto je rijec o teen filmu, OKRUTNE NAMJERE su kriticare natjerale na mrstenje.

Glavni junaci filma su dvoje razmazenih bogataskih derista iz Manhattana - Kathryn Merteuil (Gellar) i njen polubrat Sebastian Valmont (Phillipe), koji imaju sve sto im zivot moze pruziti - bogatstvo, seks, drogu, bijesne automobile. S obzirom da nemaju raditi nista pametnije, dosadu prikracuju sitnim intrigama, pri cemu je seks omiljeno sredstvo. Sebastian tako iz ciste zabave razdjevicuje dobre mamine kcerkice, a Kathryn je vjestim manipulacijama postala svojevrsnom kraljicom svog bogataskog miljea. Posljednji takav slucaj je Cecile Caldwell (Blair), nevini curetak koji joj je preoteo decka, pa Kathryn svog polubrata zamoli da je razdjevici i tako joj stvori reputaciju drolje. No, Sebastian u tome ne vidi izazov - pravi bi zgoditak bila Annette Hargrove (Witherspoon), kci direktora skole koja ne samo sto je djevica, nego je u teen casopisu napisala svojevrsni manifest djevicanstva. Kathryn Sebastianu ponudi okladu - ako je Sebastian ne uspije zavesti, dobit ce njegov bijesni automobil; ako Sebastian uspije, polusestra ce mu ostvariti njegove najperverznije fantazije. Sebastian pristaje, ali ne samo sto se Annette pokazuje tvrdjim orahom nego sto je to bio pretpostavio, nego prema njoj pocinje gajiti dotada nepoznate osjecaje.

OKRUTNE NAMJERE, s obzirom da su napucene lijepim tinejdzerskim (i pseudotinejdzerskim) facama, te popracene cool soundtrackom, na povrsini izgledaju kao tipican teen film. No, to je samo povrsan dojam - isto kao i Frearsov jedanaest godina ranije, Kumble prilicno vjerno opisuje atmosferu dekadencije, amorala i otudjenosti identicnu onoj koja je mucila francusko plemstvo prije revolucije. Pri tome se, naravno, nije bas smjelo pretjerati zbog R-rejtinga - iako junaci filma psuju kao kocijasi, konzumiraju i dilaju drogu, te previse ne biraju spol svojih seksualnih partnera, ipak je sve to manje-vise decentno, a, naravno, jedina golotinja je ona muska. Ipak, sve to ima svojevrsnu trash privlacnost, nalik na McNaughtonov kvazierotski triler DIVLJA IGRA od prije godinu dana. I glumcima se sve to svidja, pogotovo Sarah Michelle Gellar, kultnoj ubojici vampira iz istoimene TV-serije, koja ovdje ocigledno uziva glumeci beskrupuloznu i razvratnu zlocku. Iako je sve to daleko ispod standarda jedne Glenn Close, izuzetno je zabavno vidjeti pseudofeministicku heroinu i horor-kraljicu kako bez problema vlastitom polubratu nudi da je sodomizira, odnosno kako mladu nevinu djevojku upoznaje s carima lezbijskog poljupca. Inace iritantni ljepotan Ryan Philippe je ovdje solidan, dok se za njegovu partnericu Reese Witherspoon to ne moze reci; njihov odnos uopce nije nesto posebno, pogotovo u svjetlu cinjenice kako je Witherspoonova u stvarnom zivotu zatrudnjela s Philippeom. Selma Blair je, inace, prilicno efektna u nezahvalnoj ulozi guske, dok se gotovo svaki epizodni glumac ima cime pohvaliti. Osim lijepih teen lica, film se moze pohvaliti i bogatstvom scenografskih, kostimografskih detalja, sasvim primjerenim miljeu koji je milijunima dolara daleko od prostackih masa, prisiljenih da kao jedinu zabavu gutaju Spellingove sapunske zbljuvotine. No, ono sto je moglo biti upamceno kao vise nego solidna preinaka amoralnog knjizevnog klasika u suvremeni teen trash, raspada se u posljednjih nekoliko minuta, kada Kumble odbija pratiti Laclosov predlozak te se okrece uobicajenoj holivudskoj pseudomoralistickoj ljigi. Rezultat je uobicajeno bljutav, ofucani sentimentalni epilog, nakon kojeg je dojam o filmu pokvaren i njegovi kriticari konacno dolaze na svoje. Gledatelji ce takodjer biti razocarani, te se ovaj film ne moze preporuciti nikome osim najfanaticnijih ljubitelja Sarah Michelle Gellar.

  • ocjena: podnosljiv (+)

    (c)2000 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos