GUBITNICI

THE FLORENTINE

"Florentine" je lokal koji je desetljecima bio institucija u malom rudarsko-industrijskom gradu zapadne Pensilvanije. Vremena su se promijenila, rudnici i tvornice su zatvoreni, a preostali stanovnici su ostali bez posla i ikakve perspektive. Jedinu utjehu svim tim gubitnicima predstavlja "Florentine", ali se i njegov vlasnik Whitey (Michael Madsen), inace narator filma, nasao medju njima - duzan je gomilu novaca lokalnom zelenasu Joeu (Young) i mogao bi izgubiti svoj lokal. Njegov prijatelj Bobby (Penn), pak, prihode od ilegalnog kladjenja pokusava upotpuniti povremenim "topljenjem" krivotvorenog novca, a od policije ga vise brine raspadajuci brak s Vicky (Masterson), koja, pak, sa sjetom reagira na skoro vjencanje svoje najbolje prijateljice i Whiteyeve sestre Molly (Virginia Madsen). Teddy (Sizemore), bivsi Mollyn momak, se upravo pred vjencanje vraca kako bi pokusao ponovno izgraditi svoj zivot. Najmladji od svih gubitnika je Frankie (Perry), kojemu je nada za izlaz iz blata ortakluk sa sitnim biznismenom Billyjem (Belushi).

Ono sto bi nas najvise trebalo privuci ovom filmu jest mocna glumacka druzina. Tu ekipu je zajedno okupila vjerojatno prilika da konacno glume normalne, zivotne likove kakve svatko od nas moze vidjeti na ulici. I u tome su prilicno uspjeli - Tarantinovi suradnici Sizemore, Chris Penn i Michael Madsen su i dalje uvjerljivi kao tvrdi momci iz radnickog miljea, ali su ove njihove uloge lisene tarantinovske kulerstine. Michaelova sestra Virginia je takodjer prilicno uspjesna u maloj ulozi u kojoj konacno ne glumi nekakvu seks-bombu. Na zalost, dobre uloge i snazni likovi nisu praceni adekvatnim zapletom ili rezijom. Stagliano, s druge strane, dobro docarava atmosferu koju pruza krajolik Amerike rijetko vidjen u danasnjim holivudskim filmovima - nekadasnje industrijsko srce Amerike, ciji su stanovnici ostali rukava u globalizacijskim trendovima te ostali ostavljeni u ekonomskoj i moralnoj pustosi. Mozda pomalo predepresivni za bozicne blagdane, GUBITNICI su ipak uspjela drama koju se isplati pogledati najvise zbog odlicnih glumaca.