MALI GLAS

LITTLE VOICE

Mari Hoff (Horrocks) je dobila nadimak "Mali glas" zato sto nikada nije u stanju izustiti vise od sapata. Po tome se razlikuje od svoje majke Laure (Blethyn), brbljave i prema svima neugodne zene koja usprkos godinama i antipaticnom izgledu ne prestaje ganjati muskarce. Zgrozena majcinim nacinom zivota i jos nepomirena s gubitkom oca (Turner) kojeg je idealizirala, Mari utjehu pronalazi u vlastitoj sobi gdje sve vrijeme provodi slusajuci starinske ploce s pjesmama Marilyn Monroe, Judy Garland i Shirley Bassey. Igrom slucaja, agent za pronalazenje talenta Ray Say (Caine) i najnoviji Laurin ljubavnik, uspije cuti Mari kako pjeva. Ispostavilo se kako je tokom svih ovih godina Mari pocela oponasati sve pjevacke zvijezde. Ray u njoj vidi andjela koji ce mu spasiti karijeru na zalazu; uspije je nagovoriti za veliki nastup u lokalnom klubu gdje ce nastupiti kao "Mali Glas". Billy (McGregor), stidljivi radnik na odrzavanju telefonskih linija, ce se pak za "Mali Glas" zanimati iz mnogo jednostavnijih pobuda.

Kada netko u istom filmu ima takve velicine kao sto su McGregor, Blethyn i Michael Caine, ako je rijec o komediji iz miljea britanske radnicke klase te ako je rijec o adaptaciji popularne kazalisne drame, onda je gotovo sigurno da ce rijec biti o velikom hitu s mozebitnim "oskarovskim" ambicijama. Ali to se nije dogodilo u ovom filmu, prije svega zato sto je Herman, adaptirajuci scenarij, zglajzao i negdje na pola filma od blago zasecerene crne komedije napravio mizantropijom zatrovanu dramu. Na kraju nam gotovo nitko od likova nije simpatican, a ljubavni podzaplet Mari i Billyja cini se nametnut da bi zadovoljio holivudske standarde. Ono sto spasava ovaj film, odnosno ono sto je jedini razlog da ne propustite film jest protagonistica. Jane Horrocks, koju neki od nasih gledatelja znaju po ulozi u TV-seriji PA TO JE FANTASTICNO, pokazala je veliki talent ne samo glumeci lik Mari nego i fascinatnoj imitaciji velikih pjevackih zvijezda kao sto su Marlene Dietrich, Judy Garland, Shirley Bassey ili Marilyn Monroe. I sve to bez sinkronizacije, sto je postignuce koje valja svakako pozdraviti. Scene u kojima Horrocks pokazuje svoje umijece su dovoljan razlog da se pogleda ovaj film, kojeg bi inace opravdano bio smatran jednim od najvecih razocaranja nase video- ponude.