SMRT POD MOREM

DEEP RISING

Canton (Heald) je vlasnik "Argonautice", ultraluksuznog putnickog broda prepunog bogatih putnika koji je na svom prvom putovanju upolovio u olujno, ali i slabo istrazeno podrucje Juznog kineskog mora, da bi se sudario s nekim tajanstvenim i velikim objektom. U medjuvremenu, Finnegan (Williams), kapetan mnogo skromnijeg, ali i brzeg broda, u istom podrucju prevozi skupinu nimalo ugodnih tipova na celu s Hanoverom (Studi), a o njihovim namjerama samo pretpostavlja na osnovu toga da se medju teretom nalaze torpeda. No, kada Hanoverova druzina dodje na brod, uskoro se ispostavi da su razbojnici majka mila prema onome sto je zadesilo posadu i putnike. Naime, na osnovu tragova krvi, napola probavljenih dijelova ljudskog tijela i prica rijetkih prezivjelih, medju kojima je i kradljivica dragulja Trillian (Janssen), ispostavi da je brod napala divovska lignja kojoj su tekucine iz ljudskog tijela najdrazi zalogaj. I ne samo to, lignja je odlucila dovrsiti svoju veceru, pa se Finnegan i njegova druzina moraju ocajnicki boriti za zivot.

Da li je ikome bilo jasno da je sinopsis za SMRT POD MOREM nista drugo nego reciklirani gulas mnogo boljih ili barem legendarnijih filmova kao sto su TITANIC, ALIENS i POSEJDONOVA AVANTURA? Da li je ikome jasno da vecina dogadjaja u ovom filmu prkosi ne samo elementarnim postulatima biologije, nego i logike i zdravog razuma? Da li je ikome jasno da su likovi u ovom filmu totalno neuvjerljivi, gotovo na karikaturalnoj razini? Naravno da ce kriticari na sva ova pitanja odgovoriti potvrdno, ali ono sto SMRT POD MOREM cini razliciti od slicnih holivudskih projekata jest to sto bi to vjerojatno ucinio i scenarist i reziser Stephen Sommers (MUMIJA). Zbog svega toga nista u ovom filmu se ne moze shvatiti ozbiljno, a to je bila i filmaseva namjera. Zato je gotovo sve u filmu postalo objektom pretjerivanja - bodycount, krvoprolice, okrutnost, nacini spasavanja (uz obavezno bjezanje pred plamtecom kuglom eksplozije i sl.), onelineri i zahodski humor - sto je oduvijek bilo neophodnim sastojkom dobrog trash filma (steta je jedino sto u filmu nema djece i kucnih ljubimaca koji bi trebali biti spaseni u posljednji trenutak). U svemu tome se Sommers, kao i u MUMIJI, sjajno zabavljao koristeci specijalne efekte i veliki budzet, a raznovrsnu i relaksiranu glumacku postavu dobro je upotpunio simpaticni Kevin J. O'Connor kao svojevrsni comic relief. Sve u svemu, ukoliko gledatelji nemaju predrasuda prema namjerno losim filmovima, dobro ce im proci sat i pol gledanja SMRTI POD MOREM.