LJUBAV SNOVA

BLAST FROM THE PAST

U jesen 1962. godine, dok svijet strepi od toga da kubanska kriza eskalira u pravi nuklearni rat, Calvin Webbers (Walken), ekscentricni, ali i bogati izumitelj iz Los Angelesa, dobro se pripremio za takav razvoj dogadjaja, sagradivsi u podrumu svoje kuce golemo skloniste sa zalihama hrane i ostalih potrepstina za nekoliko desetljeca. Kada na njegovu kucu slucajno padne avion, Calvin to smatra pocetkom rata i zajedno sa svojom trudnom suprugom Helen (Spacek) se zabarikadira u sklonistu gdje ce provesti trideset pet godina, odnosno onoliko koliko je potrebno da povrsina Zemlje ponovno bude prikladna za zivot. U medjuvremenu, desetljeca prolaze, a svog sina Adama (Fraser), Webbersovi su temeljito pripremili za eventualni izlazak, naucivsi ga plesu, francuskom jeziku, borilackim i svim drugim vjestinama neophodnim za opstanak. Nakon prvog izleta na povrsinu Calvin je shrvan razmjerima kataklizme - njihova fina cetvrt se sada pretvorila u prebivaliste transvestita, narkomana, pijanaca i slicnih baraba. Adam ce svejedno hrabro krenuti njegovim stopama, da bi pribavio namirnice, odnosno da bi sebi konacno pronasao zenu. U tome bi mu trebala pomoci Eve (Silverstone), losandjeleska djevojka koja je u pocetku sumnjicava prema neobicnom, ali zgodnom strancu ciji je dzentlmenski nacin ophodjenja velika neobicnost u ovom cinicnom dobu.

LJUBAV SNOVA (koja predstavlja dokaz da je distributer Discovery preuzeo naviku da "kreativno" prevodi naslove filmove, poput svojih bivsih partnera iz UCD-a) je u svojoj sustini holivudski "high concept" proizvod koji na temelju jeftine dosjetke gradi cijeli film na gomili jos jeftinijih stoseva, od kojih, naravno, one najbolje vidimo u vec u forspanu. Ali Hugh Wilson, koji ima nesto iskustva s uspjesnim komedijama (POLICIJSKA AKADEMIJA), od toga je napravio prilicno zanimljiv i zabavan filmcic. Humor jest varirajuce kvalitete, ima podosta nepotrebnih i neuspjelih gegova (barski kult), a pred kraj film tone u nepotrebni sentimentalizam. Ali, u vecini slucajeva ce se barem smijuljiti, ako ne grohotom smijati. Pri tome su prilicno zanimljive usporedbe s mnogo ambicioznijim PLEASANTVILLEOM, koji je imao sasvim obrnutu situaciju, ali i drukciju poruku od LJUBAVI SNOVA, koja ideale cistih, beskonfliktnih i optimisticnih 50-ih pretpostavlja surovoj stvarnosti cinicnih, klintonovskih 90-tih. No, za razliku od Garyja Rossa, Wilson nas ne bombardira s nekim ozbiljnim porukama. Publika je tu da se zabavi, a upravo se to dogadja. Pri tome su najvise posla obavili izvrsni glumci - uvijek pouzdani Christopher Walken, specijalist za psihopate i mracne tipove, dokazuje svoj talent za komediju, isto kao i Sissy Spacek (CARRIE) kao klaustrofobicna majka. Ipak, najvece pohvale zasluzuje sjajni Brendan Fraser (GEORGE IZ DZUNGLE, BOGOVI I CUDOVISTA) koji izgleda kao stvoren za ovu ulogu - ne samo sto njegov pogled savrseno odrazava stalno cudenje s kojim reagira na carobni svijet Los Angelesa, nego je dobro skinuo i Walkenove manire. Njegova partnerica Alicia Silverstone mu je odlican partner, i sa ovom ulogom se djelomicno opravdala za cijeli niz komercijalnih promasaja iz prethodnih par godina. Sve u svemu, LJUBAV SNOVA je film koji se itekako isplati pogledati, makar zato da gledatelji vide veze s tekstom pjesme Gorana Karana.