LAZLJIVAC

DECEIVER

LIAR

Elitna charlestonska prostitutka Elizabeth Loftus (Zellwegger) ubijena je i potom izrezana na dva dijela. Zadatak da otkriju pocinitelja tog zlocina pripao je dvojici detektiva - ugladjenom, obrazovanom Kennesawu (Rooker) i ne bas previse bistrom Braxtonu (Penn). Istraga dosada nije dala nikakve rezultate osim telefonskog broja koji vodi do Waylanda (Roth), koji je sin lokalnog tekstilnog tajkuna. Wayland pobija bilo kakvu povezanost sa slucajem, ali detektor lazi tvrdi suprotno. S druge strane, Wayland takodjer boluje od epilepsije, sklon je picu, sam za sebe tvrdi da je patoloski lazljivac, a psihijatrijska literatura takve slucajeve povezuje uz sumracna stanja i nasilje. Istraziteljima dodatnu poteskocu predstavlja i to sto Wayland posjeduje harvardsku diplomu psihologije i IQ od 151, pa se rutinska ispitivanja pretvaraju u igru macke i misa u kojima sami detektivi postaju zrtvama manipulacije.

Ovo je drugi film brace Pate, mladih filmasa iz Charlestona koji su za ovaj projekt novac pokupili zahvaljujuci dobrom prijemu koje je njihovo prethodno ostvarenje, GRAVE, imalo na Sundance festivalu. Za svoj prvi "veliki" projekt ulozili su dosta truda i ubacili sve sastojke zbog kojih bi ih kriticari trebali dizati u zvijezde kao "mlade, svjeze, nezavisne" filmase. Vremenski i prostorno ogranicenu radnju su osvjezili koristenjem flashbackova, neobicnih kuteva kamere, tamnom fotografijom Billa Butlera kao i vjestim poigravanjem s gledateljima, kojima nikada nije jasno da li su zbivanja na ekranu istina ili laz. Da stvar bude jos socnija, tu je mala, ali jaka druzina glumaca - tarantinovske velicine Roth i Penn, izvrsni karakterni glumac Michael Rooker (HENRY: PORTRET SERIJSKOG UBOJICE), te, naravno, Rene Zellwegger koja naravski briljira u ulozi koju su braca Pate (njeni poznanici sa Sundance festivala) napisali specijalno za nju. Na zalost, u nastojanju da budu svaki cas ispred gledatelja, braca Pate su otisla malo predaleko, pa neki od dramskih obrata nelogicni i ne bas previse uvjerljivi. To je pogotovo slucaj u isforsiranoj, melodramatskoj i na kraju, o uzasa, ipak predvidljivoj zavrsnici. Ipak, LAZLJIVAC je dobrih sat i pol inteligentnog i zanatski ispeglanog film noira, koji daje nade da ce braca Pate, ako im se pruzi prilika, praviti mnogo bolje filmove od holivudskog prosjeka.