UPOZNAJTE JOEA BLACKA

MEET JOE BLACK

William Parrish (Hopkins) je njujorski medijski mogul koji na svoj 65. rodjendan osjeca da mu se blizi kraj. Njegove slutnje su vise nego opravdane, a to mu dolazi potvrditi Smrt osobno, i to u obliku plavokosog mladica pod pseudonimom Joe Black (Pitt). Smrt, doduse, nema namjeru Parrisha odvesti odmah na put; cinjenica sto je Parrish uspio postati bogatunom, a da nije izgubio moralni kompas ga je zaintrigirala. Zato je odlucio Parrisha uzeti kao svog vodica u svijetu zivih. Smrt/Joe Black ubrzo shvaca da mu se taj svijet prilicno svidja - otkriva cari maslaca od kikirija, kao i Parrisheve lijepe kceri Susan (Forlani). Njoj se, pak, neznanac pocinje svidjati, zbog cega odluci napustiti zarucnika Drewa (Weber), Parrishovog pomocnika koji bez uspjeha pokusava Parrishevu tvrtku fuzionirati s drugom mocnom korporacijom.

UPOZNAJTE JOEA BLACKA predstavlja onakvu vrstu filmskih proizvoda koja je u ovom desetljecu donijela losu reputaciju velikim holivudskim studijima. Tu imamo sve sastojke za standardno stajsko gnojivo - "high concept", sentimentalnu ljigu, remake, koristenje umisljenih zvjezdica s desetinama milijuna dolara honorara te scenaristicki odbor te budzet od skoro 90 milijuna dolara koji se nigdje ne vide. Ono sto je ovaj film trebalo spasiti od te sudbine jest reziser Martin Brest, koji je u svojoj karijeri pravio ne bas klasicne, ali zato barem zabavne filmove. No, upravo je Brest bio onaj posljednji cavao u mrtvackom kovcegu ovog filma. Naime, doticni je izgleda bio toliko zaljubljen u ono sto je snimao, da nije imao srca isjeci ijednu scenu. Zbog svega toga gotovo svaka scena traje barem dva puta duze nego sto bi trebala, sto sve doprinosi da UPOZNAJTE JOEA BLACKA traje gotovo nepodnosljiva tri sata. Da je rijec o uistinu epskom materijalu, to bi se jos dalo provariti, ali rijec je o prilicno jednostavnoj pricici koja je u originalnom filmu iz 1934. godine dala materijal za samo 78 minuta. Problemi nisu samo u kvantitetu, nego i u kvalitetu - temeljna premisa je prilicno slampava, a karakterizacija Smrti ima previse logickih rupa. Ne pomaze ni prilicno neinspirirana gluma Brada Pitta, koji je prilicno traljava Smrt na dopustu, a inace simpaticna Claire Forlani uglavnom sluzi za ukras. Hopkins svojim talentom koliko-toliko spasava stvar, kao i solidni karakterni glumci Jake Weber, Marcia Gay Harden i Jeffrey Tambor u sporednim i od scenarista na zalost ignoriranim ulogama. Na veliku nesrecu ovog filma, ti svijetli trenuci su previse rijetki. UPOZNAJTE JOEA BLACKA predstavlja mucenje koje podnosljivim cini samo dugme za ubrzavanje na videorekorderu, pa kao takav ne zasluzuje prolaznu ocjenu.