OLUJA

STORM

U ljeto 1992. godine, u okviru supertajnog programa razvitka novih oruzja, americko zrakoplovstvo testira uredjaj kojim bi se trebalo utjecati na vrijeme. Na veliku zalost generala Robertsa (Sheen) koji vodi doticni program, uredjaj nije bas najprecizniji i pokus zavrsava katastrofalnim uraganom koji je u americku povijest usao pod nazivom "Andrew". Sedam godina kasnije dr. Ron Young (Perry) je mladi profesor meteorologije koji je razvio minijaturnu i ne tako mocnu, ali ipak precizniju varijantu uredjaja. Njegove, prilicno riskantne metode testiranja uredjaja - ulijetanje s malim avioncicem u srediste oluje - dovele su do toga da izgubi posao. Zbog toga rado prihvaca ponudu generala Robertsa da se pridruzi skupini znanstvenika u Los Angelesu. No, dr. Young ubrzo shvaca kako program kontrole vremena za cilj nema spasavanje zivota i pomaganje susom i poplavama pogodjenih krajeva - kontrolirane oluje su u viziji generala Robertsa idealno oruzje masovnog unistavanja. Zato se odlucuje raskrinkati program i u tome bi mu trebala pomoci bivsa djevojka Andrea (Estevez), inace TV- novinarka. No, u medjuvremenu je pokus s olujom koja je trebala poharati sjeverni Meksiko krenuo krivim putem i Los Angeles se odjednom nasao na putu oluji koja unistava sve pred sobom.

OLUJA ima zaplet dosta slican TV-filmu PAKLENI VAL s Corbinom Bernsenom - manipulacija prirodnim silama i nastojanje usamljenog junaka da zaustavi moguce zloupotrebe - ali tu slicnosti prestaju. Iako je scenarij prilicno formulaican, malo je zacinjen nekim elementima politicke paranoje i ekoloske angaziranosti, a rasplet obavezni hepiend ostavlja u znaku pitanja. Specijalni efekti nisu bas bog-zna-sto, ali mogu proci. Gluma je, pak, ispod nivoa. Luke Perry je zgodan decko, ali mu uloga znanstvenika ne lezi, kao sto ni ljepotica Alexandra Powers ne moze nikoga uvjeriti da je opaki zrakoplovni as. Srecom, tu je Martin Sheen kao poslovicno dojmljivi negativac, a i clanica njegovog obiteljskog klana Renee Estevez kao agresivna novinarka je tu vise nego dobar ukras. Sve u svemu, OLUJA je lahor od filma koji se isplati pogledati ako uistinu nemate pametniji nacin da potrosite sat i pol vremena svog zivota.