ZNAM STO SI RADILA I OVOG LJETA

I STILL KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER

Prije tri godine je iznenadni uspjeh Cravenovog VRISKA uvjerio bezidejne holivudske glavesine kako bi renesansa teenage slasher horora iz 80-tih mogla postati dominatni komercijalni trend ovih godina. Prvi koji je pokusao iskoristiti to zanimanje (i to masno naplatio) bio je Kevin Williamson, scenarist VRISKA, koji je na brzinu sklepao scenarij na osnovu romana ZNAM STO SI RADILA PROSLOG LJETA. Iako je film dozivio (nezasluzeni) komercijalni uspjeh, sam se Williamson gotovo opekao na njemu i postao svjestan da su regule horor-zanra koje je s uspjehom bio parodirao u VRISKOVIMA daju pateticni rezultat kada se shvate ozbiljno. To, naravno, nije sprijecilo pohlepne Columbijine producente da naprave nastavak, ovaj put bez Williamsona. Za scenaristu su angazirana dvojica anonimusa, a za rezisera Danny Cannon, mladi Britanac ciji su filmovi prilicno neujednacenog kvaliteta (MLADI AMERIKANCI, POSLJEDNJI SUDAC, PHOENIX).

Radnja pocinje dvije godine nakon masakra kojeg je medju lokalnim tinejdzerima u malom ribarskom gradicu Sjeverne Caroline pocinio Ben Wilson (Watson) manijak s kukom. Jedna od prezivjelih, Julie James (Hewitt) sada je na koledzu, ali joj je zivot stalno zagorcavaju nocne more i strah da se manijak, kojeg su ubili, vrati da dovrsi svoj posao. Njena cimerica Karla Wilson (Norwood) te novi decko Will Benson (Settle) je nastoje utjesiti putovanjem na Bahame, kojeg su osvojili na nagradnoj igri. I dok ta vesela druzina, kojoj se pridruzio Karlin uspaljeni decko Tyrell (Phifer), ide na Bahame, Julien stari decko Ray Bronson (Prinze), koji je takodjer prezivio masakr, ima neugodan osjecaj da bi se Ben Wilson stvarno mogao vratiti. Njegov pokusaj da upozori Julie i njene prijatelje je neuspjesan, jer je usamljeni hotel u kojem su odsjeli odsjecen od svijeta zbog oluje. U takvim okolnostima ce se Julie ponovno suociti sa svojom nocnom morom.

Los kvalitet ovog filma nagovijesten je i samim originalnim naslovom, koji govori o "proslom" ljetu, iako je rijec o dogadjajima od prije dvije godine. Ocigledno da su se producenti, orijentiravsi se na americku tinejdzersku publiku, film prilagodili americkim obrazovnim standardima, koji su, sudeci po tome kako je za jedan stos koristeno ime glavnog grada jedne drzave, podjednako jadni u oblasti matematike i zemljopisa. Ovako drsko vrijedanje inteligencije gledatelja se nastavlja i u ostatku filma koji prilicno neinspirativno koristi sva "pravila" horor-zanra - lazne uzbune, neuhvatljivi i neunistivi ubojica, dobar decko koji to zapravo nije, bespomocna zrtva koja se iz cista mira pretvara u heroinu itd. Sve to uz uobicajeno losu rad glumacke ekipe koju je za casting izabrana prije svega zbog lijepog izgleda nego glumackog talenta. Pri tome je tragican slucaj Jennifer Love Hewitt, koja se, doduse, u jednoj sceni pojavljuje u bikiniju, ali od za ovaj film spasonosne golotinje i seksa nema nista, sasvim u skladu s licemjernim standardima danasnjeg Hollywooda. Za razliku od proslog filma, poprsje gdjice Hewitt nije u drustvu s poprsjem Sarah Michelle Gellar, ciji je lik bio likvidiran u prethodnom filmu. Brandy Noorwood joj nije dostojna zamjena i treci film iz serije, koji je, naravno, najavljen u posljednjim kadrovima, vec sada nema smisla.