SVJEDOK MAFIJE

WITNESS TO THE MOB

Nakon sto je Coppolin KUM godine 1972. dozivio svoju premijeru, medju odusevljenom publikom se nasao i mladi Sammy "The Bull" Gravano (Turturro), jedan od sitnih kriminaaca s njujorskih ulica. Njegov san da postane nalik na mafijase s velikog ekrana se pocne ostvarivati kada nakon uspjesno obavljenog narucenog ubojstva postane clanom mafijaske obitelji Gambino, najjace u New Yorku. Tokom godina Gravano nastavlja karijeru mafijaskog egzekutora, i to s velikim uspjehom, jer mu supruga Deborah (Mazar) nema pojma da se medju zrtvama nasao i njen vlastiti brat. Njegov nezadrzivi put prema vrhu mu donosi hrpu novaca, ali i poznanstvo s Johnom Gottijem (Sizemore), jos jednim tvrdim momkom s njujorskih ulica ciji uspon, pak, pocinje sve vise smetati Paulu Castellanu (Vigoda), ostarjelom ali jos uvijek mocnom kumu obitelji Gambino. Gotti i Gravano se ubrzo sprijatelje i suradjuju u pripremi atentata koji ce Gottija dovesti na celo obitelji, a Gravana na mjesto njegovog zamjenika. Njihova vladavinu nad njujorskim podzemljem sada ne moze sprijeciti nitko osim federalne vlade, cije optuznice Gotti odbija pravnickim trikovima koji ce mu donijeti nadimak "Teflonski don". No, kada Gottija i Gravana konacno smjeste iza resetaka, Gravano u bezizglednoj situaciji povlaci potez koji se dotada smatrao nezamislivim.

Nakon sto smo prije dvije godine imali prilike vidjeti GOTTI, nagradjeni kablovski film o biografiji najpoznatijeg gangstera u suvremenoj povijesti Amerike, sada nam je Robert de Niro kao producent servirao istu pricu, ali ispricanu rijecima njegovog porucnika, koji je takodjer postao legenda svoje vrste. Sam po sebi, film ne donos nista novo, osim perspektive, kao i prilike da vidimo simpaticnog Nicholasa Turturra (detektiv Martinez iz NJUJORSKIH PLAVACA) kako se udebljao i maksimalno potrudio da svoj lik ucini sto je moguce vise antipaticnijim. Turturru je kao partner udijeljena hrpa izvrsnih karakternih glumaca, poput jednako impresivnog Toma Sizemorea (PRAVA ROMANSA) te veterana Abea Vigode (KUM). S obzirom na neoriginalnost price, deja vu efekti su neizbjezni, ali, s druge strane, zanatski standardi americke televizije cine ovaj film prilicno ugodnim nacinom da se provede sat i pol vremena pred malim ekranima. Sve u svemu, SVJEDOK MAFIJE je obvezno gledivo za sve one koji su fascinirani americkom mafijom.