200 CIGARETA

200 CIGARETTES

Godina 1981. je na izmaku, i u njujorskoj cetvrti East Village nekoliko likova ocajnicki pokusava pronaci put do onog pravog, novogodisnjeg tuluma. Na onome koji priredjuje Monica (Plimpton) i njena najbolja prijateljica Hillary (Kellner) nitko se jos nije pojavio. Kevin (Rudd), kojeg je upravo napustila djevojka, pokusava se utjesiti u drustvu svoje najbolje prijateljice Lucy (Love), koja, pak, nastoji uloviti zgodnog barmena (Ben Affleck), koji je, pak, zapao za oko Caitlyn (Featherstone). Njena prijateljica Bridget (Parker) se sa svojim novim momkom, skotskim umjetnikom Ericom (McCardie) svadja po pitanju seksualnog zivota. Provincijalke Val (Ricci) i Stephie (Hoffman) nastoje ostvariti zivotni cilj i postati grupike prvom punk- bandu na kojeg nalete. Glumac Jack (Mohr) se, pak, nikako ne moze otresti Cindy (Hudson), nespretne djevojke koju je upoznao i deflorirao prethodnu vecer. Sve te dogadjaje komentira zivopisni taksist (Chappelle).

Nakon sto je val nostalgije za 70-tima doveo do novog zanimanja za "olovne godine" netko se ocigledno upoznao s cinjenicom da je George Lucas i prije RATA ZVIJEZDA stekao reputaciju hit-makera sa svojom nostalgicnom komedijom AMERICKI GRAFITI. Istu formulu (radnja smjestena u jednu noc, gomila likova u potrazi za zabavom i hrpa glazbenih brojeva) u svom rezijskom debiju koristi Risa Bramon Garcia, dosada poznata iskljucivo kao direktorica castinga. Njeno neiskustvo je itekako vidljivo, s obzirom da se nije bas previse potrudila da ispravi nedostatke trapavog i neinspirativnog scenarija Shane Larsen, prepunog klisejiziranih one-linera, neduhovitih gegova i scena koje tjeraju na zijevanje. Sve to, kao i dosta anakronizama, koliko-toliko kompenzira ugledna glumacka ekipa, pri cemu uz Courtney Love i Christinu Ricci posebno valja pohvaliti debi Katie Hudson, koja pokazuje da je naslijedila dosta komicarskog talenta od svoje majke Goldie Hawn. Dodatnu atrakciju predstavlja prilicno dobar soundtrack, ali ce nostalgicare ranih 80-tih sa svoje strane iznervirati par anakronizama (uz one vizualne, koji su promakli reziserki). Sve u svemu, 200 CIGARETA je neuspjeli pokusaj MTV-ja da od nostalgicarskog soundtracka napravi nostalgicarski film, ali relativno gledljiv neuspjeh koji traje dovoljno kratko da nas previse ne iznervira. Dodatna zabavu ce hrvatskim gledateljima pruziti i trapavi UCD-ov prijevod, ciji su legendarni strucnjaci, izmedju ostalog, pokazali nepoznavanje znacenja rijeci "committed".