IMAS PORUKU

YOU'VE GOT MAIL

Joe Fox III (Hanks) je od oca Nelsona (Coleman) preuzeo obiteljski posao i poceo upravljati orijaskom izdavackom kucom Fox Books koja nezaustavljivo prosiruje svoje trziste gradnjom golemih knjizara sirom New Yorka. Kathleen Kelly (Ryan) je, pak, kao obiteljski posao preuzela malu, simpaticnu knjizaru specijaliziranu za djecje knjige i nastoji je odrzati na zivotu kao svojevrsnu lokalnu znamenitost. Joe i Kathleen su se sreli, ali to ne znaju, jer se to zbilo u chatroomu AOL- a, gdje su oboje koristili pseudonime; nakon toga se razvila dugotrajna korespondencija u kojoj su "NY152" i "Shopgirl" postali najboljim prijateljima, a njihovo prijateljstvo s vremenom evoluiralo u nesto vise. Naravno, kada se oboje sretnu u stvarnom zivotu, njihov odnos je sve nego prijateljski, s obzirom da Fox Books gradnjom superknjizare nastoji Kathleeninu knjizaru izbaciti iz posla. Dolazi do poslovnog sukoba u kojemu ce svaka od sukobljenih strana, ne znajuci, primati savjete i podrsku upravo od svojeg najljuceg suparnika.

Zvuci otrcano? Zapravo i jest, s obzirom da je rijec o remakeu PRODAVAONICE IZA UGLA, klasicne holivudske komedije Ernsta Lubitscha iz 1940. godine. Bezidejnost Hollywooda nije samo naznacena cinjenicom sto se za ovu "high concept" romanticnu komediju koristio stari materijal, nego i apsolutnim ziherastvom producenata. Tako je za glavne glumce angaziran kraljevski par romanticnih komedija - Tom Hanks i Meg Ryan - a reziserka Nora Ephron se pobrinula da se publiku privuce maksimalno zasecerenim pristupom (djecja knjizara, Bozic i sva moguca godisnja doba u New Yorku, slagerski soundtrack koji ce nostalgicare 70-tih natjerati da padaju na koljena i sl.). Ziherastvo je, naravno, dovelo do toga da film izgleda maksimalno formulaican, predvidljiv, s gomilom nepotrebnih podzapleta i nelogicnosti, kao i nepotrebnim likovima koje prilicno nezainteresirano glume ugledni karakterni i "nezavisnjacki" glumci kao Greg Kinnear i Parker Posey (ciji je renome kraljice "nezavisnog" filma definitivno sahranjen sudjelovanjem u ovom visokobudzetskom nedjelu). Da stvar bude gora, Nora Ephron nema bas previse osjecaja za ritam, pa film, koji bi realno gledano, trebao trajati najduze sat i pol, gledatelje maltretira skoro dva sata. No, najgora stvar u IMAS PORUKU jest zalosna cinjenica da je sva ta romanticna ljiga krije cinjenicu da je rijec o reklami za AOL, tvrtku koja je po mnogima ekvivalent Treceg Reicha na Internetu. Oni koji su upoznati sa znacenjem rijeci "aoler", oni koji se sjecaju one zlocinacke epizode "Oprah Showa" u kojemu je svaki vlasnik modema koji nije prikljucen na AOL proglasen smrdljivim pedofilom kojeg treba lincovati, te oni, poput autora ovih redaka, koji su upoznati s nekim slucajevima gdje je AOL nekim svojim korisnicima zagorcio zivot, ce ovaj film vjerojatno gledati s dosta gorcine u ustima. Mozda sam u ovoj recenziji pretjerao; AOL vjerojatno nije Treci Reich. Ali ni Nora Ephron nije Leni von Riefenstafl.