PATRIOT

THE PATRIOT

Wesley McLaren (Seagal) je bivsi CIA-in strucnjak za bioloski rat, koji se nakon razocaranja u svoje poslodavce skrasio kao seoski lijecnik u gradicu Ennis u Montani, gdje zivi zajedno sa svojom malom kcerkom Holly (Belle) i prijateljem Frankom (Jones). Jedina stvar koja kvari idilu jest opsada desnicarskih militanata koji su zabarikadiali na obliznjoj farmi, ali i ona brzo zavrsi iznenadnom predajom Floyda Chisolma (Sartain), karizmatskog vodje militanata. No, to je samo prvi cin drame; Floyd se predao samo zato da bi omrazene sluzbenike federalne vlade zarazio smrtonosnim virusom kojeg su njegovi sljedbenici bili ukrali iz tajnih vladinih laboratorija. U guzvi koja nastaje, Floydovi sljedbenici oslobadjaju svog vodju, koji namjerava ucjenjivati vladu pomocu protuotrova kojim raspolaze. No, ubrzo se ispostavi da protuotrov samo usporava, a ne zaustavlja djelovanje virusa, pa su svi, i vlada i Floyd, prisiljeni ocajnicki traziti protuotrov. Mala Holly, kao i jos par ljudi, iz nekog neobicnog razloga izgledaju imuni na virus; nakon sto je svoju kci spasio iz ruku terorista, McLaren ce iskoristiti sve svoje znanje i vjestinu kako bi dobio utrku s vremenom i sprijecio sveopci pomor.

PATRIOT je izazvao veliko odusevljenje medju filmofilskim art- snobovima koji organski ne podnose Stevena Seagala, i to zahvaljujuci cinjenici da predstavlja njegov prvi film koji nije izasao na kinu, nego odmah na videu. Za one koji preziru glumca zvanog "Kameno Lice" to je znak da je njegova karijera definitivno na zalazu. S druge strane, PATRIOT sam po sebi i nije dozivio takvu sudbinu, kao sto su i takve dimenzije Seagalove reputacije ipak nezasluzene. Tocno je da je Seagal u svojoj karijeri znao snimati odvratno smece (njegov rezijski debi SMRTONOSNA ZEMLJA je jedan od najgorih filmova koje je ovaj autor imao nesrecu gledati), ali ovaj film spada u bolji dio njegovog opusa. Prije svega, iako je rijec o formulaicnom akcijskom filmu s ne bas malim elementima neuvjerljivosti, Seagal je bio dovoljno pametan da reziju i scenarij povjeri drugim ljudima koji ce, ako nista, vizualni izgled filma uciniti boljim od prosjeka. Reziser Dean Semler je, tako, s dosta nadahnuca koristio prekrasne planinske lokacije Montane, podsjecajuci nas na Redforda u SAPTACU KONJIMA. Scenaristi su, pak, film napucili s likovima cija bi zivopisnost trebala kompenzirati Seagalovu jednodimenzionalnost. U tome filmu pomazu i odlicni karakterni glumci kao Gailard Sartain (posljednji put upamcen kao jedan od negativaca u Lynchovom TWIN PEAKSU) te stari Peckinpahov suradnik L.Q. Jones. Seagal, naravno, kao i gotovo svaki put, koristi priliku da bi propovijedao svoj ekoloski, tradicionalisticki i budisticki svjetonazor, i ovdje sve to izgleda sarmantno. Sretna je okolnost i to da u filmu nema previse akcije, jer bi film, s obzirom na efikasnost Seagalovih likova u toj oblasti, prekratko trajao. Ovako smo dobili jedan zanimljiv, ne bas previse nadahnut ali zanatski ispeglan uradak, koji s mnogo manje novca a vise uspjeha ide stazama na kojima se svojevremeno spotakao Wolfgan Petersen u filmu IZVAN KONTROLE. U svakom slucaju, rijec je o 90 minuta koje ce zabaviti cak i one koji su skepticni prema "Kamenom Licu".