KOCKARI

ROUNDERS

Mike McDermott (Damon) je klinac iz radnickog New Jerseya, koji je na ulicama otkrio sklonost pokeru, ali i talent za tu igru. Igrajuci godinama nasitno, zaradio je dovoljno novaca da bi se upisao na pravni fakultet. Sve je bilo lijepo i krasno dok jednog dana nije podlegao vlastitoj tastini i, protivno savjetu svog mentora i iskusnog kockara Knisha (Turturro), u partiji s ruskim mafijasem i vrhunskim pokerasem Teddyjem KGB-om (Malkovich), izgubio gotovo sav svoj imetak. Devet mjeseci kasnije Mike je svoj zivot koliko-toliko vratio na normalu i voljan je drzati se obecanja datog svojoj djevojci Jo (Mol) da vise nikada nece kockati. No, sve se to mijenja kada Les Murphy zvani Crv (Norton), njegov najbolji i najvjerniji prijatelj, izadje iz zatvora. Crv, koji, pak, nema Mikeov talent, postao je duzan gomili opasnih tipova, a Mike je imao tu nesrecu da se obveze kao njegov jamac. Stjecajem okolnosti, Mike je dosao u situaciju u kojoj ce se njegova pravna karijera, djevojka, pa i sam zivot naci na kocki.

Scenarij Davida Leivena i Briana Koppelmana, inspiriran anegdotama koje su pokupili tokom slucajnog izleta u kockarsko podzemlje New Yorka, bio je prilicno zahvalan materijal za Johna Dahla, kultnog rezisera niskobudzetnih noir-trilera (RED ROCK WEST, POSLJEDNJE ZAVODJENJE) koji je svoju reputaciju, poput junaka ovog filma, procerdao razocaravajucim trilerom UNFORGETTABLE. Dahl je filmu pristupio s velikom paznjom - jazz soundtrack Christophera Younga, tamnim i zutim bojama oslikane zadimljene sobe gdje se igra poker te monotona, ali efektna naracija Matta Damona daju filmu uvjerljivi noir ugodjaj. Gledatelji mozda i nisu toliko uzbudjeni samim dogadjajima, koliko velikim trudom ulozenim da se svijet pokeraskih profesionalaca ucini autenticnim i uvjerljivim. Tome je pridonijela i vrlo dobra gluma - Matt Damon pomalo ponavlja svoju kultnu ulogu u DOBROM WILLU HUNTINGU, ali je i dalje dobar. No, njegova je pojava zasjenjena uvijek odlicnim Edwardom Nortonom koji se dobro snalazi kao samoubilacka, ali sarmantna propalica, te, naravno, pouzdanim Johnom Malkovichem koji se prilicno zabavlja kao hiperventilirajuci ruski gangster. S nekim glumcima, pak, nije bilo srece - John Turturro ima neiskoristeni lik mentora, a Gretchen Mol ("mlada nada" s naslovnice proslogodisnjeg casopisa "Vanity Fair") je svedena na strumfetu koja sluzi prvenstveno za ukras. Film bi mozda bio mnogo bolji da se scenaristi nisu previse sluzili formulama, cineci mnoge dogadjaje u filmu (zavrsni pokeraski obracun, na primjer) previse uvjerljivim, a zavrsnicu razocaravajucom iako nekonvencionalnom. Sve u svemu, KOCKARI su prilicno dobar film koji se ipak ne preporuca svakom gledatelju - neki kriticari su, kao dokaz njegovog kvaliteta, priznali da ih je naveo da nakon gledanja potrose nemale svote na kartama. Zato, pogledajte ovaj film, ali budite oprezni.