STARI DECKI DOBRO PRASE

STILL CRAZY

"Strange Fruit" su 70-tih bili medju kraljevima britanskog rocka, ali previse seksa, droge, fatalnih overdoziranja i svadje medju clanovima im je zapecatilo sudbinu, da bi ih katastrofalni koncert na Wisbech festivalu doveo do konacnog raspada. Dvadeset godina kasnije, Tony Costello (Rea), jedan od clanova, distribuira kondome po Spanjolskoj, ali s tim poslom nije previse zadovoljan, pa rado pristane na ponudu glazbenog producenta da ponovno okupi grupu za veliki comeback. Nakon sto mu se pridruzi bivsa tajnica i grupika Karen Knowles (Aubrey), on krece u potragu za ostalim clanovima. No, to nije tako jednostavan zadatak - Les Wickes (Nail) sada zaradjuje kao krovopokrivac, bubnjar David "Beano" Baggot (Spall) zivi u vrtnoj kucici kako bi izbjegao poreznike, a pjevac Ray Simms (Nighy), koji je pokusao solo-karijeru, upravo je prisiljen prodati svoju viktorijansku vilu. Da stvar bude gora, Brian Lovell (Robinson), najkarizmaticni clan, je umro, pa je grupa prisiljena pronaci mladju zamjenu. "Strange Fruit", kojima se pridruzio njihov "roadie" Hughie (Connolly) ce za probu odrzati seriju nastupa po malim mjestima Beneluksa, gdje ce se jasno pokazati koliko ih je vrijeme pregazilo.

Reziser filma STARI DECKI DOBRO PRASE je Brian Gibson, koji se pokazao talent za glazbene filmove svojim biografskim ostvarenjem TINA: STO LJUBAV IMA S TIME. Njegovo najnovije ostvarenje nije imalo bas previse srece s kritikom i publikom, jer je u kina doslo nakon mnogo spektakularnijeg, razvikanijeg (i ozbiljnijeg) filma VELVET GOLDMINE, koji se bavi slicnom temom - egzoticnom glazbenom supkulturom 70-tih i njenim tretmanom u danasnjem vremenu. Parodijski pristup koji koriste scenaristi Dick Clement i Ian La Fresnais ih je, s druge strane, doveo do nezgodnih usporedbi s takodjer komercijalno uspjesnijim filmovima kao sto su SKIDAJTE SE DO KRAJA (skupina luzera pokusava vratiti svoje dostojanstvo scenskim nastupom) i kultnom komedijom THIS IS THE SPINAL TAP (kvazidokumentaristicki prikaz svakodnevnice rock-dinosaura). No, van tog konteksta, STARI DECKI DOBRO PRASE je iznenadjujuce dobar film; likovi su izvrsno profilirani, ljubitelji rock-glazbe 70-tih ce doci na svoje, isto kao i ljubitelji britanskog humora. U castingu su uloge manje-vise podjednako rasporedjene (pri cemu uz etablirane holivudske glumce kao Stephena Reu imamo prave rock-glazbenike kao Jimmy Naila te poznata lica britanskog "angaziranog" kao Timothyja Spalla) podjednako tako da se nitko previse ne istice kvalitetom, osim mozda Billa Nighyja u tragikomicnoj ulozi bivse rock-zvijezde koji krije pravu prirodu bivseg ovisnika i sadasnjeg papucara. Iako posjeduje obrate u zapletu koji su bili predvidljivi, iako je sveopci ton filma zaseceren, a rasplet sasvim skladom s holivudskim formulama, STARI DECKI DOBRO PRASE ipak ostaje van granice sentimentalnu ljige. Ovaj film, prepun dobre rock-glazbe, voljet ce i oni koji se s nostalgijom sjecaju rock-legendi 70-tih, i oni koje zivo zanima sto je bilo tako posebno u tom razdoblju.