HLADNI, OKRUTNI GRAD

A COOL, DRY PLACE

Russell Durrell (Vaughn) je mladi, sposobni odvjetnik koji je prisiljen baviti se pravom u provincijskom gradicu Kansasa nakon sto je bio otpusten iz prestizne cikaske tvrtke. Razlog za otpustanje je u cinjenici sto se Russell nije bio u stanju pomiriti velike zahtjeve svog posla s jos zahtjevnijim zadatkom odgoja i brige o svom malom sinu Calvinu (Moat), zadatak kojeg je bio prisiljen preuzeti nakon sto ga je bez objasnjenja napustila supruga Kate (Potter). Frustriran cinjenicom da mu talent propada u provinciji, kao i time da se jos uvijek nije navikao na majcinske duznosti, Russell se ipak postupno miri sa situacijom, pogotovo nakon sto upozna Beth (Adams), simpaticnu veterinarku s kojom zapocinje ljubavnu vezu. No, upravo u trenutku kada mu se cini da ce ponovno stvoriti obitelj, iz vedra neba se pojavljuje Kate kako bi mu uzela sina.

Mnogim ce gledateljima zaplet ovog filma izazvati osjecaj koji Francuzi zovu deja vu, pogotovo onima koji se jos sjecaju vrlo popularnog Bentonovog filma KRAMER PROTIV KRAMERA iz 1979. godine. Uz neke vise nego ocigledne slicnosti s filmom u kojem je Dustin Hoffman bio prisiljen sam odgajati dijete, ipak postoje i razlike. Radnja je smjestena u simpaticni, na trenutke idilicni ruralni ugodjaj, a zaplet dodatno kompliciran s Russellovim profesionalnim odnosno ljubavnim dilemama. Ako neoriginalnost i postoji, ona i nije takav grijeh ovog filma. Glumci su prilicno dobri, pogotovo Vince Vaughn, koji i nakon VISE SILE dokazuje svoj talent za dramske uloge; njegov je Russell prilicno realistican roditelj, covjek koji zeli uciniti sve za svoje dijete, ali povremeno grijesi i gubi zivce. Joey Lauren Adams, djevojka legendarnog rezisera Kevina Smitha i heroina njegovog filma NATJERUJUCI AMY, prilicno je dobra u ulozi djevojke koja stalno preispituje motive svog ljubavnika. Monica Potter (CON AIR) kao uvjetna negativka joj je dobar kontrast, bilo fizicki, bilo emocionalno. Naravno, reziser John N. Smith (autor OPASNIH MISLI) mogao je film malo ubrzati izbacivanjem nekih nepotrebnih segmenata, odnosno malo drukcijim pristupom ublaziti sentimentalnu ljigavost na kraju, ali to i nije tako vazno. HLADNI, OKRUTNI GRAD je, i ovakav kakav jest, prilicno dobar za gledanje.