MAGIJA

PRACTICAL MAGIC

Sally (Bullock) i Gillian Owens (Kidman) su dvije sestre, izdanci drevne loze vjestica iz Nove Engleske. Njihova legendarna pretkinja im je, doduse, uz talent za prakticiranje magije uvalila i kletvu koja na smrt osudjuje svakog muskarca u kojeg su zaljubljene. Svaka od sestara kletvi nastoji pobjeci na svoj nacin. Sally se odlucuje zauvijek odreci magije i zivjeti sto je moguce normalnijim zivotom, kao obicna kucanica, vjerna supruga i brizna majka dvoje djece. Gillian se, pak, bavi magijom, ali se ne veze ni za jednog muskarca i luta svijetom u potrazi za pustolovinama. Naravno, sudbini se ne moze pobjeci - Sallyn suprug pogine, a Gillian, pak, od svih muskaraca na svijetu pokupi najgoreg moguceg - Jimmyja Angelova (Visnjic), bugarskog "drakulu-kauboja", koji ispod sarmantne vanjstine krije pravu prirodu posesivnog psihopatskog nasilnika. Gillian nastoji pobjeci od njega, i Sally joj u tome pokusa pomoci, no tokom bijega Angelova ubiju. Shvativsi sto se dogodilo i da bi mogli zavrsiti u zatvoru, dvije sestre se vracaju magiji u nastojanju da ozive svoju zrtvu. Umjesto da ga ozive, pretvaraju ga u zlog duha, a u medjuvremenu sarmantni policajac Garry Hallet (Quinn) zapocinje istragu zbog ubojstva.

Roman Alice Hoffman, po kojemu se ovaj film temelji, bio je veliki bestseler. Na zalost, kao sto obicno biva s bestselerima ovih dana, oni postaju omiljena meta neinventivnih holivudskih producenata, koji su u stanju i najbolje moguce predloske usvinjiti svojim totalnim nedostatkom talenta. Sudbina MAGIJE postala je manje-vise izvjesna onog trenutka kada je u scenaristicki odbor usao Akiva Goldsman, o cijoj bi reputaciji trebalo dovoljno govoriti i njegov doprinos BATMANU I ROBINU. Coup de gras je zadan onog trenutka kada je iza kamere postavljen u rezijskim poslovima relativno neiskusni glumac Griffin Dune. Nakon toga se vise nista nije moglo uciniti - MAGIJA je postala tipicna "high concept" revija holivudskog mediokriteta i nesposobnosti. Film ima kompliciran zaplet, a zanrovski se stalno vrti u krug, zbog scenarista koji nisu nacisto snimaju li ozbiljnu obiteljsku dramu, romanticnu komediju, horor ili, boze sacuvaj, "politically correct" agitprop na temu feminizma. Duneova je rezija drvena i lisena bilo kakvog izrazaja - u ocajnickom nastojanju da odrzi minutazu, on se prvenstveno oslanja na nepotrebne i dosadne specijalne efekte, odnosno jos dosadniji glazbeni soundtrack, zasluzan za to da film sadrzava scene koji izgledaju kao nasilno umetnuti spotovi. Glumci su manje-vise O.K. Nasijenac Goran Visnjic se relativno dobro snalazi u prilicno nezahvalnoj ulozi, a Aidan Quinn je najbolji od svih kao zbunjeni i zaljubljeni policajac. Na zalost, on nema adekvatnu partnericu - Bullockova je svoj sarm "djevojke iz susjedstva" odavno potrosila, i ovdje je jednako drvena kao u nedavnoj katastrofi zvanoj UVIJEK POSTOJI NADA. Kidmanica je pak simpaticna kao njena hedonisticka sestra, dok su Diane Wiest i Stockard Channing bespotrebno potracene na slabo razvijene uloge comic reliefa. Ukratko, MAGIJA je neuspjeli, dosadni i nimalo zabavni film zbog kojeg cete zazaliti za dva sata svog zivota.