STRAZA SUDNJEG DANA

THE APOCALYPSE WATCH

Zapadne zemlje su suocene s nezapamcenim valom terorizma i guzvu koriste mnogi politicari s ekstremne desnice ne bi li pod firmom cvrste ruke dobili predizborne bodove. Strucnjaci CIA-e i MI6 su uvjereni kako iza svega stoji velika zavjera neonacista s ciljem da se stvori Cetvrti Reich. U tu svrhu je Evropu poslan iskusni agent CIA-e Harry Latham (Shea), koji bi pod krinkom trgovca oruzjem trebao otkriti sto se krije iza korporacije kojoj je na celu njemacki biznismen von Schnabe (Neame). Harryja razotkriju, ali on uspije pobjeci, no nedugo poslije toga se pocinje cudno ponasati. Njegov brat Drew (Bergin) i kolegica Karin de Vries (Madsen) odlucuju otkriti razlog tog cudnog ponasanja.

70-tih i 80-tih godina John Ludlum i njegovi trileri, koji su od strane nesklonih kriticara nazvani "politickom pornografijom", bili su prilicno popularni i izgledali su kao zahvalni filmski predlozak. Na zalost, komplicirani zapleti o zavjerama starim desetinama godina nisu mogli stati u cjelovecernji format, pa su ekranizacije prepustene televiziji i mnogo pogodnijem mediju mini-serija. To je, naravno, znacilo nizi budzet i cenzorski pristup scenama seksa i nasilja, te je stoga gotovo svaki takav projekt (na primjer, BOURNEOV IDENTITET s Richardom Chamberlainom) predstavljao razocaranje. Ni sa STRAZOM SUDNJEG DANA nije bitno drukciji slucaj, ali iskusniji gledatelji bi cak mogli ovom filmu oprostiti bitne nedostatke. Radnja je na trenutke zbrzana, pojedini likovi upadaju iz vedra neba, sto ne cudi, jer je rijec o video- izdanju cetverosatne mini-serije. Ali glumci su manje-vise O.K. (pri cemu valja istaknuti jos uvijek dobro drzecu Virginiu Madsen), evropske lokacije privlacne, pa se mozda cak mogu progutati neke naivnosti u radnji i neuvjerljive akcijske scene. Najvecu zabavu ipak pruzaju male uloge poznatih britanskih glumaca, pri cemu je najveci kuriozitet zajednicki nastup Michaela Brandona i Glynis Barber, nama poznatih kao detektivski par u seriji DEMPSEY I MAKEPEACE 80-tih godina. No, usprkos svemu tome, STRAZA SUDNJEG DANA je film koji se isplati pogledati jedino ako se nema gledati ista drugo.