OCAJNICKI CIN

DESPERATE MEASURES

Frank Conner (Garcia), detektiv policije San Francisca, nasao se u ocajnoj situaciji - njegov 9-godisnji sin Matthew (Cross) boluje od leukemije i, ukoliko mu ne presade kostanu srz s kompatibilnom DNK, umrijet ce. Da bi dobio podatke o mogucem donoru, vec je zajedno sa svojim vjernim partnerom Nateom (King) prekrsio zakon kada je provalio u bazu podataka FBI. Rezultat njegove potrage je i uspjesan i porazan u isto vrijeme - jedini moguci donor je Peter McCabe (Keaton), visestruki psihopatski ubojica, koji sluzi dozivotnu zatvorsku kaznu. McCabe, nakon sto ga Conner lijepo zamoli da mu ucini uslugu, u pocetku odbije, ali, posto ima IQ od 150, predomisli se kada shvati da bi mu operacija mogla biti sjajna prilika da pobjegne. I to se, naravno, dogodi, a Conner, koji se nasao na mjestu dogadjaja, mora ne samo uhvatiti McCabea, nego i sprijeciti svoje kolege iz policije da ga ustrijele opasnog kriminalca - kostana srz mrtvog covjeka je potpuno beskorisna za presadjivanje. McCabe je, naravno, itekako spreman zloupotrebiti tu cinjenicu kako bi probio policijski obruc i nasao se na slobodi.

Usprkos prilicno izvjestacene i ne bas previse uvjerljive pocetne postavke, OCAJNICKI CIN je mogao ispasti prilicno dobar film, pogotovo kada je iza kamere stajao Barbet Schroeder, talentirani francuski reziser, vec nagradjen "Oscarom" za svoje KOLO SRECE 1991. godine. Film je mogao biti izvrsna drama, prepuna nadmudrivanja izmedju superinteligentnog kriminalca i ocajnog oca. Ali, to se nije dogodilo. Producenti su isli na sigurno i Schroederu naredili da snimi konvencionalnu akcijadu, sto je on i ucinio. Rezultat je film prepun ponekad atraktivnih, nekad uzbudljivih, ali uglavnom besmislenih i maksimalno predvidljivih akcijskih scena. Ono sto bi gledatelje trebalo drzati u napetosti - sudbina djecaka - lako je predvidjeti, s obzirom na nepisana pravila o prezivljavanju djece i kucnih ljubimaca u suvremenim holivudskim akcijadama. No, u svemu tome ima i nekih dobrih elemenata - mracna fotografija Luciana Tivolija je prilicno efektna. A i glumci su manje-vise dobri - Michael Keaton je sjajan kao psihopatski negativac, no pohvale slijede i malom Josephu Crossu, koji glumi djecaka sasvim atipicnog za ovu vrstu filmova - klinca dovoljno inteligentnog da shvati kako stoje stvari i koji se potpuno pomirio sa svojom neumitnom sudbinom. Na zalost, Andy Garcia kao nominalni glavni lik je potpuno zasjenjen Keatonom, a i to sto se nije bas previse trudio (neobjasnjeni kubanski naglasak) nimalo ne pomaze nezavidnom dojmu ovog filma. Ukratko, OCAJNICKI CIN je lijepo upakiran, ali ipak polovan proizvod holivudske industrije, kojeg treba gledati jedino u onim ocajnim situacijama kada na raspolaganju nije nista drugo.