SPORT BUDUCNOSTI

FUTURESPORT

Godine 2025. kosarka je izumrla nakon velikog skandala koji je u medjuvremenu unistio NBA. Kao zamjenu su dva klinca iz Downzonea, sto je novo ime za losandjeleske siromasne cetvrti - Tre Ramzey (Cain) i Obe Fixx (Snipes) - izmislili sport buducnosti - svojevrsnu mjesavinu kosarke, bejzbola i hokeja. Ideja je bila da se na utakmicama rjesavaju teritorijalni sporovi medju bandama. Ali, onda je Tre odlucio igru komercijalizirati i ucinio je najpopularnijom zabavom na svijetu, a sebe najpoznatijim covjekom na svijetu. Mnoge su godine prosle, ali slijedeci mec sporta buducnosti ce biti izuzetno vazan. Naime, Sjevernoamericki savez i Pacificka konfederacija se spore oko Havaja, otocja koje lokalni separatisti iz organizacije HILO nastoje otrgnuti od Saveza teroristickom kampanjom. Tre, koji je zbog sebicnosti svoj tim lisio posljednje titule prvaka, odlucuje se iskupiti s neobicnim prijedlogom. Pitanje vlasnistva Havaja ce rijesiti jedna jedina utakmica.

Mnoge ce, na trenutke prilicno slozeni, zaplet ovog filma podsjetiti na strahotu zvanu ROBOT JOX (gladijatorske igre kao nadomjestak za oruzane sukobe), odnosno na legendarni i jos nikada nadmaseni ROLLERBALL Normana Jewisona. Ipak, iako reziser ovog filma Ernest Dickerson nadomjescuje pravu dramu specijalnim efektima, SPORT BUDUCNOSTI je, lisen poraznih usporedbi sa SF-klasicima, sasvim dobar TV-filmcic (u video verziji lisen nepotrebnih cenzorskih zahvata). Prije svega, scenarij Roberta Hewitta Wolfea, iako ima poprilicnih problema s neuvjerljivostima, melodramom i nepotrebnim ljubavnim podzapletima, koristi dosta zanimljivih detalja koji daju dosta uvjerljivu sliku svijeta bliske buducnosti - npr. sportske zvijezde koje u svakom trenutku znaju koliko su popularne, vrhunska tehnologija, novi politicki blokovi u svijetu, te sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih. Ni rezija ne zaostaje, vjesto koristeci kompjutersku tehnologiju da dosta uvjerljivo docara sport buducnosti kao najatraktivniju medijsku hranu za plebejske mase. Ipak, najsarmantnije od svega jest pojava Wesleya Snipesa (inace, izvrsni producent ovog filma) u ulozi Jamajkanca. SPORT BUDUCNOSTI nije film koji je zasluzio da udje u zanrovske anale, ali predstavlja prilicno simpaticno osvjezenje u mlakoj ljetnoj ponudi hrvatskih videoteka.