RAZGOLICENI GRAD: METKOM DO PRAVDE

NAKED CITY: JUSTICE WITH A BULLETT

U New Yorku, gradu s osam milijuna stanovnika, postoje mnoge opasnosti koje vrebaju neduzne ljude. U to ce se gotovo odmah uvjeriti Merri (Tunney) i Sarah (Erbe), turistkinje iz provincije koje nasjednu na podvalu laznog taksista Jurija (Uscher) i ostanu gotovo bez icega. Varalice nisu jedini ljudi koji zaradjuju za zivot pretvarajuci se da su taksisti - to je, takodjer, specijalnost policijskog narednika Muldoona (Glen) koji pod takvom krinkom lovi sljam na ulici. Igrom slucaja, on i njegov vjerni partner Halloran (Vance) ce preuzeti slucaj turistkinja, te im dati dragocjene savjete kako da ostatak odmora provedu u New Yorku bez novaca. Naravno, neiskusne cure te savjete nece poslusati te ce se uvaliti u jos vece nevolje i zavrsiti u brlogu narko-bosa. U medjuvremenu, Halloranu u posjet dolazi Chaz (Esposito), stari prijatelj iz djetinjstva, koji, u stvarnosti, ima mnogo opakije namjere.

Prije pedeset godina, film noire GOLI GRAD, o tamnim stranama njujorskog zivota, inspirirao je TV-seriju. Ona je nesto kasnije postala jedna od prvih kult TV-serija na ovim prostorima. Danasnje generacije, bilo ovdje, bilo preko bare, toga se ne sjecaju, pa je kablovska TV kuca Showtime odlucila evocirati sjecanja s dva TV-filma, koji su, pak, smjesteni u danasnje vrijeme. Rezultat je, najblaze receno, totalni corak. Scenarist Jeff Freilich je zaplet filma napunio neuvjerljivostima koje su potpuno unistile svaki trag navodnog realizma u prikazu njujorske svakodnevnice. Niti njegove rezijske sposobnosti nisu nista bolje - svi vazni obrti u prici su unaprijed najavljeni i maksimalno predvidljivi. Glumci su prilicno dobri, ali tesko da ista mogu uciniti s kretenskim ulogama, pa se neki, kao Esposito, trude, a neki kao Glen, unaprijed znaju da tu nema vajde, pa gotovo spavaju pred kamerom. Jedini plus filma jest to sto reziser na trenutke previse doslovno shvaca izraz "razgoliceni" u filmu, pa nam je na trenutke servirao dosta golotinje - na zalost, samo kod sporednih likova; Kathryn Erbe i Robin Tunney sve vrijeme ostaju obucene. No i tako ekstremne mjere bi tesko spasile ovo besmisleno evociranje TV-klasike od toga da opravdano utone u zaborav.