PEPEO IZ RAJA

CERNIZAS DEL PARAISO

Kada je u pitanju filmska industrija Latinske Amerike, prva asocijacija su, naravno, sapunjace. Ali, kao sto to obicno bude, kvantitet prerasta u kvalitet, pa su kinematografije, koje bez problema stancaju na stotine "telenovela" godisnje, itekako sposobne s vremena na vrijeme izbaciti pokoji film koji, eto, i nasim distributerima zapadne za oko. Tako je i s argentinskom kinematografijom, koja je posljednjih godina stekla veliki ugled filmovima poput SLUZBENE VERZIJE i DIVLJEG TANGA, koji su svojevrsni osvrt na burnu i krvavu proslost te napacene zemlje na krajnjem jugu americkog kontinenta. Ovaj posljednji film, koji je svoj put bio nasao do hrvatske video-distribucije, je snimio Marcelo Pineyro, filmas ciju reputaciju bi trebala potvrditi i njegov najnoviji uradak - drama PEPEO IZ RAJA.

Radnja se dogadja u suvremenoj Argentini gdje jednog dana ugledni sudac Costas Makantakis (Alterio) skace u smrt s krova sudnice. Policajci, koji bi trebali obavijestiti sucevu obitelj, u sucevoj kuci pronalaze nozem izbodeni les lijepe djevojke Ane Muro (Bredice). Tri suceva sina - odvjetnik Nicolas (Kuzniecka), lijecnik Pablo (Sbaraglia) i fotograf Alejandro (Abeles) - svaki ce iz svojih razloga priznati zlocin. Slucaj, koji je izdvojen od istrage suceve smrti, povjeren je sutkinji Teller (Roth). Pred njom je tezak zadatak, jer treba ne samo rekonstruirati slozene odnose osumnjicenih s zrtvom, nego i mozebitnu upetljanost zrtvina oca, Francisca Mura (Marrale), s vodecim politicarima povezanog biznismena, ciju je povezanost s organiziranim kriminalom nastojao raskrinkati pokojni sudac.

Iako manekenski protagonisti i melodramski motivi zapleta sugeriraju sapunjacu, PEPEO IZ RAJA je sve nego to. Pineyro je vrlo dobar reziser, s izvrsnim osjecajem za ritam, koji u par kadrova uspjeva ispricati ono sto bi tvorcima "Marisol" i "Emperatriz" trebalo nekoliko epizoda. Scenarij Pineyra i Aide Bortnik je takodjer vrlo neobicno strukturiran, tako da se vecina dogadjaja objasnjava u flashbackovima. Glumci, iako je dobar izgled nesumnjivo bio znacajan faktor pri castingu (pogotovo u slucaju fatalne Leticie Bredice) odlicno obavljaju svoj posao, pri cemu treba pohvaliti odlicnu Ceciliu Roth koja nam je u nekoliko kratkih crta dala prikaz zene rastrgane izmedju obzira prema karijeri i zudnje da istjeruje pravdu. Ipak, Pineyro kvari dojam ponekim pseudopoetskim kadrovima od kojih je onaj posljednji, "posudjen" iz ANDJEOSKOG SRCA, pogotovo iritantan. S druge strane, PEPEO IZ RAJA je film koji bi nama u Hrvatskoj mogao biti prilicno blizak, s obzirom na to da implicitno, ali ipak nedvosmisleno pokazuje nalicje argentinske "mlade demokracije" - kancerogenu korupciju, spregu vodecih biznismena i politicara s organiziranim kriminalom te antisemitizam. Mozda zbog toga ovaj film treba preporuciti, ne samo kao prilicno egzotican i rijedak izlozak u inace zalosnoj ljetnoj video-ponudi.