LICE

FACE

Ray (Carlyle) je, kao i svi clanovi njegove obitelji, u mladosti bio socijalist. No, kada je promijenio svoje misljenje i odlucio uzivati u carima kapitalizma bilo je kasno, pa se pod stare dane odlucio baviti kriminalom. Zajedno sa svojim kolegama - poluretardiranim zatvorskim "cimerom" Steviejem (Waddington), mladim necakom lokalnog bosa Jasonom (Albarn), veteranom Daveom (Winstone) i ostarjelim psihopatom Julianom (Davis) planiraju pljacku tvrtke za prijenos novca. Prepad uspijeva, ali iznos nije onakav kakvom su se nadali. Ubrzo nakon toga pojedini clanovi bande i njihove obitelji postaju zrtvama tajanstvenih napadaca koji kradu njihove dijelove plijena. Ray odlucuje pronaci pocinioca, iako je njemu, kao i svima ostalima, policija za petama.

Ovo je prvi put da u videotekama imamo prilike vidjeti djelo britanske autorice Antonije Bird. Doticna je autorica prije par godina snimila film SVECENIK, koji je izazvao kontroverze zbog prikaza homoseksualnih sklonosti katolickog klera u suvremenoj Britaniji (i zbog toga filmu donijela nesluzbenu zabranu u suvremenoj Hrvatskoj). Njen slijedeci projekt - klasicni gangsterski film zacinjen socijalno-politickim komentarom na stanje u post-tacerovskoj Britaniji - bio je manje kontroverzan, i omogucio je da se s nesto manje emocija gleda talent te autorice. Moze se reci da je Antonia Bird doista dobro obavila posao, uspjevsi s malo novaca napraviti film s televizijskim budzetom ali ugodjajem filma iz A-lige. Glumci su poslovicno dobri, pogotovo izvrsni Carlyle (TRAINSPOTTING, SKIDAJTE SE DO KRAJA), ali ne zaostaje ni ostatak druzine (kojima se u maloj ulozi pridruzio Damon Albarn, pjevac grupe BLUR, a na pocetku filma se pojavljuje i irski politicar Gerry Conlon, po cijem je zivotu snimljen film U IME OCA). Na zalost, autorica je malo fulala s par isforsiranih akcijskih scena i ne bas previse uvjerljivom hepi endu. Ipak, u ove ljetne dane LICE je vise nego ugodno iznenadjenje naseg video-repertoara.